En toen was er geen verbinding meer, geen service op telefoon en geen WiFi

25 juli 2020 - Vesturland, IJsland

Ver weg van de bewoonde wereld, het uiterste westelijke puntje van Europa waar geen fatsoenlijke wegen meer naar toe gaan. Maar dat is ook wel leuk: toeristen uit de hele wereld, campers, bussen, kunnen hier niet komen. Wel veel IJslanders die nu vakantie hebben. Rijden veel met 4x4 met er achter de Coleman/fleetwood hef caravans rond, zoals ik er al 1 had in 1998. Ze blijven leuk en opvallend.

het zijn lange dagen achter het stuur: je rijdt niet hard, je stopt om de 2 meter omdat het zo mooi is en als je een tegenligger hebt ook, of heel zacht.  De weggetjes zijn smal,  meestal hoog met diepe geul ene kant en andere kant afgrond, en met veel grind, keien, en gaten. Geen vangrail. En zo rijd je als dronkemannetje van de ene zijde naar de andere om de grootste keien te vermijden en de grootste gaten. De VW busjes rijden hier uiterst langzaam, wegen 3 ton en moeten de banden zachter maken maar ik kan iets harder rijden , ben ook veel lichter. Dus vanmorgen moesten de campers om plm 9 uur weg en Michel, de reisleider, reed als laatste weg en zei Loes kan wel om 11 uur starten, ze vliegt ons toch allemaal voorbij!😀😀😀 . De boot vertrok om 12 uur! 🥴🥴 we hebben veel lol met elkaar.

1. Marjolein Groot:
    25 juli 2020
    Heerlijk dat je zo veel lol hebt. Maar wat internet betreft: je wilde naar het einde van de wereld en daar kan je alleen Flinstone-figuren tegenkomen. Lekker primitief en geen internet. Zie je weer hoe verwend wij zijn. Maar we hebben weer machtig mooie foto’s en verder wens ik je weer heel veel plezier. Lieve groet !
  2. 26 juli 2020
    Het rijden daar is wel een "dingetje" maar voor jou geen probleem, wel goed op letten! Wat een prachtige natuur en zo eenzaam. Kiezen tussen 6 uur rijden of bootreis, je hebt een goede keuze gemaakt al dacht je daar in het begin anders over. Nog mooie dagen en tot het volgende verhaal.
  3. Boukje Buenk:
    26 juli 2020
    Wat mooi en wat een ruimte. Fijn dat je geniet!
  4. Jitske:
    26 juli 2020
    Mooie truien en handschoenen.
  5. Willemien:
    26 juli 2020
    Het is een heel bijzondere reis Loes!
    Ik ben echt nieuwsgierig wat de meeste indruk op je hebt gemaakt . Noorwegen of Ijsland?
    Het is nu ook anders , je reist met een gevarieerde groep mensen. Dat maakt het ook wel speciaal . Het klikt goed zo te lezen . Jullie maken veel plezier . Intensief uren achter het stuur, maar je doet wel veel indrukken op . Na afloop gezellig wat eten en drinken.
    Nu op naar de hoofdstad . Je kan na afloop van je reis wel een expositie geven van alle mooie foto’s en wellicht mooie bijzondere stenen . Inspiratie genoeg lijkt mij zo. Geniet nog zoveel mogelijk van al het moois . Ik wacht wel weer op het volgend verslag . Mits je weer geen internet hebt . Nog een heel fijne tijd!