Faroer eilanden groep

9 augustus 2020 - Thorshavn, Faeröer

18 eilanden, 52.000 inwoners en 170.000 schapen, die ieder jaar 60.000 lammeren krijgen. Die lammeren zijn deels voor export naar Nieuw Zeeland! En de rest wordt opgehangen, gedroogd en met kerst bereidt.
Ik schreef al groen en steil, deze eilanden lijken veel op IJsland, alleen overal groen en vaak steilere weggetjes, en ook veel watervallen, maar die zijn minder spectaculair dan in IJsland, want er valt minder sneeuw hier.  Er groeien nauwelijks bomen, want de schapen eten ze kaal. Alleen nieuwe aanplant bij de huizen.

Paul en ik zijn vandaag rondje gaan rijden over een paar eilanden. Eerst zware mist/ laaghangende bewolking en later helderder en af en toe beetje zon. Zoveel mogelijk “groene routes”

1. Jojo:
    9 augustus 2020
    Hihi...je zult wel denken....ik hoor niks van het mens....maar dit mens geniet elke nacht .....zit toch op...kan niet slapen....van jouw verhalende foto’s. Ben alleen te lui om te pennen. ... sorry. Wat super is deze reis weer...wat geniet je...en ik dus ook met het lezen er van. Kom wel heel terug en die banden...de banden !! Benelke keer weer verbaasd als ik pas om 01.00 uur je verhaal binnen krijg. Slaap je niet, of zend de boel dan pas jouw verhaal door omdat er dan ergens bereik is. Hindert niet, dat hoor ik nog wel eens.
    Geniet lekker verder...blijf ik ook genieten.
    Liefs Jojo
  2. Loes:
    9 augustus 2020
    2 uur tijdverschil 🤣😀
  3. Willemien:
    10 augustus 2020
    Hi Loes ,
    Wat ik mij afvraag zijn er veel toeristen op de faroer eilanden groep ? Of gewoon op doorreis ? Ik had nog nooit zo bewust stil gestaan bij deze eilanden. Zo leert een mens nog eens wat ! Het is wel een ruige natuur met enorme rotspartijen. Wel gezellig om met iemand op verkenning te gaan . Lijkt mij lastig rijden en lopen . Mits je 40 bent .
    Kortom weer een beleving rijker. Je gaat nu zeker via Denemarken / Duitsland richting nederland . Neem voldoende drinken mee voor onderweg ! De hitte houdt nog een aantal dagen aan. Veel plezier nog !👋👋💤💤
  4. Boukje Abbink-Bruining:
    11 augustus 2020
    Jij maakt een geweldig mooie reis. Dank voor het delen
  5. Mieke:
    12 augustus 2020
    Wat een prachtige eilanden. Ik vraag me af of er ook weverijen zijn, met zoveel schapenwol in de buurt. Komt hier ook niet de tweed vandaan? Geniet van de laatste dagen! En bereid je voor op tropische temperaturen. Ook in de nacht koelt het niet af (27 graden)in Nederland en dat dag na dag. Een goede thuisreis gewenst, Loes. Hoop je spoedig weer te zien.Hoop dat je niet al te vervreemd bent na zo'n lange tijd. En hoe zit het met de banden? Of naam je Michael onder je arm mee?