De thuisreis, door Denemarken en Duitsland schooieren

13 augustus 2020 - Blaricum, Nederland

Dinsdagmorgen in Hirtshals was het prachtig weer, 22 gr en ik had besloten om langzaam op huis aan te gaan, langs de kust. Toch werd het al snel warmer, en om 5 uur een camping gezocht met zwembad en aan zee. Hut gevonden via booking.com en bleek het zwembad een binnenbad te zijn en het duin vrij hoog, dus wel gezwommen, maar niet op het strand geweest.

Om 7,15 weer gaan rijden, Esbjerg, lelijke industrie stad, Ribe, mooie oude stad a la Brugge. 1 van de Deense Waddeneiland bekeken en via pont over de Elbe, Glückstadt, verder naar noorden van OST Friesland, Neuharsingersiel. Het was inmiddels niet meer te harden in de auto, 35 gr en geen airco, dus ramen open, vermoeiend. Had besloten om voor de laatste avond een mooi hotel aan de kust te nemen, met zeezicht! En een heerlijk diner. En een badstoel, zo,n ouderwetse op het strand. Nou niets van dat al! Alles vol, dus geen zeezicht, en geen stoel! Worden alleen per week verhuurd ivm Corona. En in het restaurant, simpel, viel ik in slaap.

Donderdag naar huis, eerst ontbijten in Greetsiel, leuke oude plaats met trapgeveltjes. Daarna de autoweg op, rechtstreeks, maar daar zag ik ineens op de gps een groot meer aankomen, dacht meteen, ik ga zwemmen! Meer gevonden, bleek privé of zo?! Lag 1 man op een klein strandje, ik badpak aan en een heerlijk verfrissend bad genomen. Met natte zwempak op handdoek gezeten en zo weer gaan rijden. Ook dat koelde wat! En toen steeds bij benzinestation flesje koud water gehaald, en als dat op was weer stoppen.
om 15.30 uur thuis.

6370 km totaal

1. John & Fong:
    14 augustus 2020
    Het was even stil met je reisverslagen, we dachten dat je al terug was. Mooie reis geweest Loes, dank voor je mooie verhalen en foto’s.
    Home sweet home!
  2. Boukje Abbink-Bruining:
    14 augustus 2020
    Welkom thuis lieve Loes en rustig aan indalen en genieten van je herinneringen. Kanjer!!!
  3. Elske:
    14 augustus 2020
    Op de heenreis gekleed voor de kou, en terugkomen in badpak? Ra ra wat heeft zich dáár tussenin allemaal afgespeeld!
    Jouw verslagen brachten hier bewondering en een béétje verkoeling! Fijn, dat je ons zó liet meegenieten! Tot ziens! ☀️💕🚿
  4. Liesbeth:
    14 augustus 2020
    Welkom thuis Loes. Ik las elke dag je verhalen en heb genoten, over het algemeen toch niet echt mooi weer gehad daar. en wat een avonturen. Wel fijn met z n groep.
  5. Caroline Bink:
    Welkom thuis Loes
    Geweldige ervaringen die we met je mochten delen, bedankt!
    Nuweer rustig acclimatiseren
  6. Alex:
    14 augustus 2020
    Hi Loes, fijn dat je weer behouden thuis bent. Ik denk zomaar in je stoel in de hoek met
    een glas koude Riesling of zo om na na te genieten van de enerverende reis.
    Welkom thuis, proost!
  7. Wil.uit N'sluis:
    14 augustus 2020
    Welkom terug in Nederland, nu nog ontwennen dat je op reis was, en nu weer in je eigen huis.En dan die warmte hier, die je onderweg al tegen kwam.
    Ook auto uitpakken die niet door z'n veren is gegaan, met al de stenen, en dan weer het gewone leven oppakken.
    Maar je kan op een mooi reis terug kijken en ik heb er van genoten, bedankt Loes.
  8. Kitty:
    14 augustus 2020
    Heb genoten van je verhalen. Nu weer heerlijk thuis en uitrusten denk ik. Of ben je al weer druk.
  9. Jacqueline oomens:
    14 augustus 2020
    Was weer een mooie reis Loes!
  10. Herman:
    14 augustus 2020
    Hoi Loes, welkom thuis in snikheet Nederland. Bedankt voor het delen van je reisavonturen en mooie foto's.
  11. Willemien:
    Hi Loes ,
    Dat was een bijzondere reis . Afwisseling genoeg ,zowel qua natuur als avontuur. Een leuk reisgezelschap die ook nog van een feestje hielden . Dat blijven mooie herinneringen!! Met prachtige beelden.
    Welkom thuis nu weer om schakelen.
    Alle bewondering dat je het toch maar in je eentje ondernam 👍
    Ps .ik vond het erg leuk je zo in je reis te mogen volgen.
    Dag Loes , nu even bijkomen
  12. Wiggersb:
    14 augustus 2020
    Welkom thuis in ons snikhete land. Je hebt een prachtige reis gehad en ik heb er van genoten. Ook je foto,s zijn geweldig. Bedankt voor alle reisverslagen henny
  13. Marianne van Ravenswaay:
    14 augustus 2020
    Wat een schitterend einde van je reis, in een nat badpak op een handdoek achter het stuur! Welkom thuis in een warm, wat zeg ik, heet Blaricum, reizigster!!
  14. Marianne:
    15 augustus 2020
    Ben wel laat met mijn reactie natuurlijk welkom thuis,maar dit is gewoon mijn weertype niet.Laat je nu even met rust maar bel je nog wel