Lange, lange vlucht

17 november 2022 - San José, Costa Rica

Nadat Bob mij op Schiphol afgezet had🙏👍😃heb ik mij gemeld bij rolstoel vervoer, die einden lopen op Schiphol vind mijn heup niet leuk. Werd naar een lounge gebracht en daar moest ik om 11 uur weer terugkomen, nu kon ik dus rustig ontbijten. Heerlijk sashimi genomen met wit vloeibaar ernaast!
als 1e het vliegtuig in, volle bak, naast mij kwam een Poolse vrouw en een Nederlands meisje zitten. Na eerst wat spelletjes op het scherm gemaakt te hebben, maar daar krijg je een lamme arm van, de iPad gepakt en aan het lijntje gelegd. Maar opladen ho maar. Dus gedurende vlucht heb ik hem leeg gespeeld. Eten, gehaktballetjes, en daarna een flinke tuk gemaakt. Helaas muziek luisteren met mijn koptelefoon lukte ook niet. Spelen dan maar weer en weer een tukje. Het schoot niet op. Als lunch 2 boterhammen smaakloos. Dan maar e reader pakken en aan nieuw boek beginnen, gelukkig spannend. Ontbijt was weer zeer smakelijk panini kaas en een soort macaroni salade, en dessert. En toen…..kwam er eindelijk een eind aan de vlucht, 17.00 uur, redelijk gebroken stapte ik uit, wilde wel een stukje lopen en heb de rolstoel genegeerd die klaar stond voor mij. Klein vliegveld. Koffer duurde lang en naar buiten, 26 gr nog net wat daglicht. Groep verzamelde zich bij Leo een aardige gids, inwoner van dit land, Weer wachten op de bus, en daar kwam een oud vehikel aan, koffers moesten op het dak gehesen, Leo kreeg hulp van 1 van de gasten en ging het wat sneller. Bus met oude stoelen😰. Op naar San José , 30 minuten rijden, hotel downtown, kamers op 2e en 3 e verdieping, geen lift. Leo kwam kijken waar ik heen moest en ruilde direct met zijn kamer beneden, erg aardig. Heb ook meteen overlegd dat ik zaterdag mijn 80e wilde vieren met de groep. Gaat gebeuren. Zeer eenvoudige kale kamer met 2 losse Spartaanse bedden, geen stoel. Ik weet niet of dit een gidse kamer is. Douche nog met een gordijn😂. Het was inmiddels 20.00 uur. Even wat uitpakken en gaan slapen, dat viel op dat harde bed niet mee, veel draaien en om 4 uur maar opgestaan. Mijn ogen wilden nog wel maar mijn heupen niet meer. Om 8 uur ontbijt en dan de stad in. Zal wel zien! Taxi’s zat.

1. Marjolein Groot:
    17 november 2022
    Je mag blij zijn, in sommige landen mag je naast je koffer op het dak!!! Niet lekker voor je rug Loes, moet je weer achter een veldbedje aan.
  2. Petra Delhez:
    17 november 2022
    Ja ja, ik hoop niet dat je op een luxe reis hebt gerekend. Want dat gaat niet gebeuren :-)
  3. Jojo:
    17 november 2022
    Hihihi….het begin is in iedergeval veel belovend. En Japie ? Was die nog in je koffer??
  4. Edzo Jonge:
    17 november 2022
    Normaal gesproken goed begin is het halve werk, maar dat lees ik nog niet zo123 Loes!
  5. Elske:
    17 november 2022
    Misschien kan de gids zijn - wellicht betere- matras van de gastenkamer naar beneden brengen? Of vraag iets beters voor je verjaardag! 😜💕🍀
  6. Willemien:
    17 november 2022
    Een doffe ellende als je een rot bed hebt . Je bent gebroken de volgende dag . Goed als je 30 bent dan spring je nog overal over heen . Maak er een fijne reis van . Wellicht is de volgende sl plek beter . Fijne verjaardag 🎉🎶🥂💐🍷
  7. 17 november 2022
    Je reis was niet makkelijk maar je gaat zeker beloond worden straks met hele mooie dagen waar je weer veel te zien gaat krijgen, hoop wel dat je een betere kamer/bed krijgt de komende dagen. Veel plezier en mooie vakantie
  8. Boukje Abbink-Bruining:
    18 november 2022
    Lief van Leo en aan het matras heeft hij niet gedacht de schat. dan toch maar communiceren? Slapen is zo fijn.
  9. Marianne van Ravenswaay:
    19 november 2022
    Ha, dag Loes! Een mooi nieuw reisverhaal. Hopelijk wordt het nog wat met het bed, zodat je beter slaapt. Geniet van al het moois daar!