Takk IJsland, 3904 wondermooie kilometers

6 augustus 2020 - Egilsstaðir, IJsland

Na de aardverschuiving, wat uren oponthoud gaf, nog een mooie rit gehad, droog! En eerst in Djúpivogur een slijperij gevonden waar ik een stukje jaspis heb gekocht, en een wonderlijk huis en tuin met veel mineralen, allerlei snijwerk en een aardige oude baas die botten aan het slijpen was (stinkt) en aardige voorwerpen hiervan maakte.
verderop aan de haven, pilaren met gigantische eieren erop.

nog een bezoek aan Petra,s stenentuin, mooie collectie mineralen uit IJsland, Uitgestald in een tuin, maar wat ze te koop had, was veel te duur en niet interressant.

in Egilstadir had ik op een camping een pod, een zeer eenvoudig hutje zonder wc/water en daar heb ik het snachts koud gehad, 3 dekens en een zijden lakenzak konden me niet warm krijgen. Maar s ochtends kon ik buiten ontbijten! Een zonnig afscheid van IJSLAND

1. Marjolein Groot:
    8 augustus 2020
    Dat je niet kon slapen van de kou was zwaar waardeloos en dan op het laatst nog getrakteerd worden op een lekke band, oef ! Die Michel is echt een reisleider van goud. Maar wat een onwijs mooie foto’s heb je weer gemaakt. En nu langzaam op weg richting de warmte, graadje of 30.
  2. Caroline Bink:
    8 augustus 2020
    Weer boeiende foto's,echt genieten.
    Niet fijn die kou maar er wacht je een warm welkom!
  3. Willemien:
    8 augustus 2020
    Overleven kan je wel! Koude nacht / Landverschuiving/ lekke band enz. Wel een heel attente reisleider hebben jullie. Kortom de reis zit er bijna op. Prachtige foto ‘s heb je gemaakt en tevens een inkijkje gegeven van het reisgezelschap en zelfs de mondkapjes zijn weer gegeven. Mooie stenen en een prachtige natuur! Heerlijk gegeten!
    Loes nog een hele fijne terugreis en maak je maar op voor de hitte. Wellicht nog tot een vervolg verslag . Doe voorzichtig !
    En nog maar even genieten 😉👍
  4. Kitty:
    8 augustus 2020
    Wat een reis maak jij. Als je thuis bent heb je weken nodig om het allemaal te verwerken.
    Nou geniet nog maar van het laatste stukje.