Van Sternen, Puffins , Lava en zwart zand

2 augustus 2020 - Hof, IJsland

Op de Skogafoss camping nog “even” de waterval gefilmd, was gisteravond te moe, en alweer een waterval, hoe mooi ook, je raakt verzadigd. Vanmorgen was hij mooi met waterig zonnetje. Dus pas weg om 11 uur. 2 zijwegen waren leuk naar de kust: 1 met rotsen en zwart lavastrand en papagaaiduikers. Flink stuk gelopen om die puffins te zien. Grappige vogels. Op het parkeerterrein was een flinke groep sternen en die leerden de jongen vliegen, kostelijk.
de 2 e zijweg was het bijzondere op het strand: basalt zuilen en allerlei raar gevormde rotsen. Hier werd ik gelukkig op sleeptouw genomen door Cor en Els. Zo,n 2e wandeling was anders wel te zwaar.

In Vik film en demonstratie over ontstaan van lava en obsidiaan.

Daarna nog paar uur rijden en ik was keurig op tijd, 17.15 u om gezellig bij Barber en Job zuurkool te eten.

Aansluitend de 7 uur briefing en naar mijn hotel 20 km verderop. Volle dag. Prima kamer voor de volgende 2 dagen

1. Wil.uit N'sluis:
    3 augustus 2020
    Weer een fantastische dag, je heb me op het idee gebracht ,ga van de week ook een keer zuurkool eten.ha, ha, ha.
    Nog een fijne reis, want ik geniet iedere keer weer van je verhalen en foto's.
  2. Herman:
    Wat een imposante foto's
  3. Marjolein Groot:
    3 augustus 2020
    Bij jou is het redelijk fris dan kan gaat die zuurkool er wel in. Het is hier best warm en ik had Jaap voorgesteld erwtensoep te eten. De gek zei ook nog dat hij het een prima idee vond. Je foto’s zijn trouwens weer grandioos Loes!
  4. Henny:
    3 augustus 2020
    Heerlijk zuurkool echt wimterkostje hier komt deze week een hittegolf ook niet leuk mooie foto’s maar ik mis de zon prettige dagen henny
  5. Jitske:
    3 augustus 2020
    Mooi die waterval. Ook de lava en grillige rotsen. Zo te zien verwilderen jullie ook een beetje.
  6. Willemien:
    3 augustus 2020
    Ik ben weer benieuwd wat je nu weer allemaal op je reis tegenkomt . De natuur is prachtig en veel te zien . Nadeel het is meestal somber weer daar. Maar alles went . De hitte die wij hier krijgen hoeft voor mij helemaal niet . Beter wat kouder dan kan je een extra trui aantrekken. Leuk dat er ook mensen in de groep zijn die je uitnodigen. Meestal zijn stelletjes erg op zich zelf. Dit is toch erg aardig Het ene stel hijst je in de hoogte 😀👍 en het andere koppel nodigen je uit op zuurkool . Dat zal daar best smaken.
    Nou Loes zet hem op 💤💤. Tot het volgend verhaal de fit floppers lopen zeker goed ? 👍👋