Saltstraumen en Kjerringøy

22 juni 2019 - Fauske, Noorwegen

Rustige ochtend,  Reislogger verhaal, wat googelen, wassen en om 13.00 op pad.

Eerst naar de Saltstraumen, dit is een verschijnsel van draaikolken die ontstaan bij eb en vloed, slechts 4 x per dag goed te zien. Ik was er op het goede moment, heftige draaikolken en maalstromen. Deze plek heeft de sterkste stroming van de ? Wereld? Boven op de brug heb je een fantastisch gezicht op de stromingen. Dus wat klim en klauterwerk.

Even boodschappen doen bij de supermarkt, waar ik geparkeerd stond en toen een leuk ritje naar Kjerringøy, door Lonely Planet beschreven als een onontdekte parel, ach ga ik doen.!

het was een prachtige tocht, ruig natuurschoon, alleen een beetje ver en weer een ferry en wachten en weinig diesel, 1/4 stond de meter, oh als het plaatsje maar een benzinestation heeft? Googelen nee!

terug geen optie, het was plm 40 km en ze zullen toch niet tanken in Bodø ? Er was een pomp, en ik zou het terug echt wel gehaald hebben ...... maar toch

ik wilde gaan eten in Kjerringøy, maar het enige restaurant had een bruiloft en was gesloten! Dus terug,  pont van 18.15 u en om 20.00 in Fauske, italiaans restaurant. Maar ik dacht vlak voor restaurant ,ik ga naar de camping/ motelkamer, ik heb nog Lodderogn kaviaar en zalm gekocht en nieuwe crackers, daar doe ik het wel weer mee.

op de camping parkeer ik naast een Nederlandse motor met jonge man ernaast en zeg goede avond, hij kijkt verbaasd en na een gezellig gesprek hebben we gezamelijk soep gegeten, er was een keukentje en ik heb ondertussen eieren gekookt voor de volgende 2 ochtenden..............totaal middag ritje 220 km😁😁😁

1. Janneke:
    22 juni 2019
    Lieve Loes, ik vind het enig om jou te 'volgen' op je reis - niet te geloven dat je al zover Noord bent - en nu is het tijd van de zonnewende, de langste dagen in het jaar. Dat lijkt me wel bijzonder om dat daar mee te maken. Ik wens je een super goede tocht, genoeg pauzes, heel veel genieten en leuke ontmoetingen toe, en genoeg Diesel...
    Een dikke zoen van Janneke
  2. Loes:
    22 juni 2019
    👍😁
  3. Caroline Bink:
    Hallo loes
    Wat maak je weer veel mee ikheb veel bewondering voor jouw avontuurlijke leven
  4. Caroline Bink:
    23 juni 2019
    Goede reis verder zorg goed voor jezelf en blijf genieten
  5. Jos:
    23 juni 2019
    OMG Loes, al die afwegingen die jij moet maken...wel terug , niet terug...restaurantje ...camping toch maar...etc etc...Ik vind dit superknap van je! En je wordt beloond want er zijn meer mensen die buiten de gebaande paden treden en het heel gezellig vinden km een kopje soep en wat eieren samen te eten! Goede trip verder!!
  6. Mieke:
    23 juni 2019
    dat je maar weinig zorgen over je diesel mag hebben de rest van je reis, Loes!
    Wat geniet ik van je reisverslag.
    En wat verleg je je perspectieven :reisje = 250 km!
  7. Willemien:
    23 juni 2019
    Hoop dat de dag voorspoedig verlopen is. Veel kunnen zien en een heerlijk maaltijd ?
    Genoeg benzine om de reis weer voort te kunnen zetten . Doe voorzichtig en neem je tijd. !
    Je gaat als een speer .
    Goeie reis!
  8. Boukje Abbink-Bruining:
    27 juni 2019
    leuke afwisseling om samen te eten