De E 6, een bak ellende, wel mooi landschap

22 juni 2019 - Fauske, Noorwegen

Na een overvloedig ontbijt, waar mijn gezellige gastvrouw voor gezorgd had, zei ze ineens: je moet snel gaan, anders haal je de ferry niet.  Dus weer de prachtige kustweg op. En dan is het rijden naar de ferry, weer rijden, weer ferry na een half uur. Veel stoppen is er niet bij, want de ferry’s zijn op elkaar afgestemd. Toch wel even een lange stop gemaakt in Sandnessjøen. Inmiddels was het goed gaan regenen, en laag hangende bewolking. Jammer en kil 12-14 gr. Toen maar besloten om ferry nr 3 te laten en, wel met een omweg,  naar de E6 te gaan. Dat is de grote snelweg door heel Noorwegen!

nou dat dacht ik, blijkt het een smalle 2 baans weg te zijn met heel veel vrachtverkeer en nog meer wegwerkzaamheden, waardoor je maar 50 km kon rijden. En ook nog dat de hele E6 was afgesloten en we de berg over moesten;  prachtige route maar boven op de top (plm 1000 m) zag ik geen hand voor ogen, maar ook niet mijn voorganger. Strepen op de weg  ontbreken, dus sukkelen. Er  zijn daar ook nog veel sneeuw plekken en dus veel smeltwater dus wild stromende rivieren. Prachtig!

de Poolcirkel gepasseerd, uiteraard gestopt en foto’s en steenmannetje gemaakt, een koud maanlandschap met net ontluikende katjes.

om 7 uur was ik in mijn motel na 470 km sukkelen.

1. 22 juni 2019
    Ga je naar Hammerfest? Had de Ferry maar genomen dan had je niet over die ellendige wegen hoeven rijden.
  2. Loes:
    22 juni 2019
    Ja daar kom ik ook, zo wel met auto als later met de Hurtigrute boot.
    Nu morgen eerst naar de Lofoten
  3. Willemien:
    22 juni 2019
    Gelukkig ben je weer wat opgeknapt na een goed ontbijt kan je er weer tegen !
    Jammer dat het weer niet mee zit .
    Hier wordt het erg warm!
    Nog veel plezier onderweg !
  4. Jos:
    22 juni 2019
    Heftig loes! Je kunt een boek schrijven voor mensen die je willen volgen ! Pas goed op de weg! Je komt in mindere weersomstandigheden!
  5. Jacqueline Oomens:
    23 juni 2019
    Goh, Loes; Het is een heel avontuur waar je aan begonnen bent. Je ziet vast veel prachtig natuurschoon. Herken ook wel wat van je verhalen. wij hebben het alleen veel rustiger aan gedaan. Zo ver als jij zijn wij niet gekomen!
  6. Elske:
    23 juni 2019
    Ja, je zoekt nou eenmaal avontuur! Dus never a dull moment!
    Maar evengoed: knap hoor!