De prairie, het wilde westen

29 juni 2022 - Hansen, Idaho, Verenigde Staten

Vroeg weg, onderweg ontbijt. Het rijd  wat langzamer op gravelroad wegen ,maar rammelen des te meer, laatjes en deurtjes die spontaan opengaan, de hoeveelheid zand die we iedere dag weer moeten opvegen! Helaas het is niet anders, maar wel een schitterende route😨🥶 eindeloze vlakten, prairie, af en toe een pluk zwarte koeien, als afwisseling nog een lopend😁 en liggend 🥶 hert en verder niets, urenlang, in de verte besneeuwde bergtoppen. Totdat  je zegt tegen elkaar het wordt nu toch wel tijd voor iets anders: en daar was het “ Crater of the moon” landschap. Lava begroeid en zoals het vroeger neerviel, zwart en grillig, prachtig! Maar weer urenlang lava🥹🥶. USA is groot en de landschappen navenant! Bij visitor center “Crater of the Moon”  nog wat rondgekeken, filmpjes gezien en op naar de ICE Cave nog een flink uurtje rijden, om 15.30 u daar en om 16.00 u rondleiding.

tja wat moet je daar nu van vertellen, veel lopen, trapjes af en op en dan een grot waar het koud( redelijk) is en 1 plek met wat ijs druipsteen, en een dikke plak ijs ipv water in de grot. Tja eigenlijk niet de moeite en pijn bij het lopen waard.

het was inmiddels bloedje heet 34gr plus hete zuidenwind, airco werkt niet koude wind van boven en verwarming onder🥹☹️☹️, campground uitgezocht, weer uurtje rijden, met mini zwembad, maar na veel vijven en zessen mochten we er toch staan! Je moest van te voren reserveren!

en het zwemmen, dobberen was heerlijk!
geen restaurant in de buurt, dus wat kant en klare gehaktballetjes in de pan gegooid en wat crackertjes erbij, dat moest het maar zijn. Nu slapen met alle ramen open en vlak langs een grote highway 😏😟☹️

1. Wiggers:
    29 juni 2022
    Wat een reis doet me denken toen ik er met Ruud was alles is nog hetzelfde Geweldig land geniet van alle aparte dingen
  2. Janneke:
    29 juni 2022
    Jullie genieten en ik ook van de reisverslagen!
  3. Willemien:
    29 juni 2022
    De Crater of the moon viel dus wat tegen . Typisch Amerikaans . Een soortgelijk avontuur meegemaakt in west Virginia . Veel tamtam over een oud station met bij behoren en geweldige antiek in de omgeving te koop . 1 oude wagon en antiek een oud flesje blikje Coca-Cola . Lyrisch waren zij. Tsja . .. Zo blijft het altijd spannend !
  4. Jitske:
    29 juni 2022
    Wat een gedoe met dat reserveren en goedkoop zijn ze ook niet.