Goede vondst, 48 saffieren, 27,2 ct

29 juni 2022 - Hansen, Idaho, Verenigde Staten

1 emmer van 25 lb, ongeveer 12 kg grind doorspitten op saffieren en tjes, steentjes van 3 mm en groter uitzeven. De meesten doen dat binnen 1 uur, beetje spielerei voor de kids. Wij hebben bijna 2 uur gestaan aan een tafel, volle zon erop, zie je de saffiertjes “ makkelijker “. Je krijgt gratis een gebroken rug erbij😨🤣, maar gelukkig kwam de baas terug en kregen we een zachte sproei regen over ons heen. Het was inmiddels flink warm, dus die zachte bries af en toe was lekker. Om 12 uur zijn we gestopt. De steentjes zijn beoordeeld, en  hier worden 4 van de grootste saffieren bewerkt. Over plm 1 jaar🥶zien we het resultaat!!!!

we waren het uiteraard zat en wilden wel iets gaan eten: het werd een bison burger, prima vlees😋😋😋. Na wat shop werk en tanken ( is hier goedkoop) om 14.30 u op pad, we wilden toch nog wel een flink stuk rijden, het werden er jammer genoeg nog 224 km, omdat een leuke wildernis campground om 17.30 u  vergeven was van muggen. Dus wegwezen en toen de prairie op met niets, geen internet, ouderwets kaartlezen. Totdat er een “hotel” was in the middle of nowhere. Horse Prairie Stage. De naam zegt het al, gevraagd of we hier mogen staan, geen probleem. We hebben niets nodig, zijn zelfvoorzienend. Dus tussen alle oude auto’s passen we aardig🥹🤣👍🤣 Goede rustige geluidloze nacht gehad

1. Ina Panman:
    29 juni 2022
    Ooh mocht je de saffieren niet mee?? Wat een rijke mijn, zomaar in 1 emmer al zoveel karaat, wat voor kleur hadden ze? Wel weer een leuk avontuur! Het wordt wel een wildwestfilm jullie reis!
  2. 29 juni 2022
    Wel een gebroken rug maar het heeft wel wat opgeleverd. Mogen jullie de safiertjes houden? Bison burger weer eens iets anders dan die van de Mac Donalds. Mooie reis verder.
  3. Marjolein Groot:
    29 juni 2022
    Nu maar hopen dat die saffiertjes ook naar jullie toekomen.
  4. Willemien:
    29 juni 2022
    Jullie beleven wel wat . Nooit een saai moment . Waarom moeten jullie zo lang wachten op het eindresultaat van de saffieren ? Verwachten zij soms dat jullie even een weekendje overvliegen ✈️🚁?
    Gelukkig hebben jullie warm weer . Veel restaurants komen jullie niet tegen . Dat komt vast nog wel !
    Op naar het volgend avontuur .
  5. Willy Stokhof:
    29 juni 2022
    Wat een reis en wat een echte reizigers zijn jullie. Schitterend gebied daar, er is nog ruimte!
    Veel nieuwe avonturen (maar wel leuke!) daar toegewenst.

Willy Stokhof
  6. Wil.uit N'sluis:
    29 juni 2022
    Wat goed met die saffieren zeg fantastisch, en dat in de brandende zon, en daarna in de middle of nowhere geen kip zelfs dat je tom tom er geen raad mee weet. En zijn jullie daar ook niet die "2 eenzame cowboy's" tegen gekomen in die prairie (grapje) van het liedje van vroeger van Jonny en Rijk. Ben blij dat het nu goed rijd zonder mankementen, heerlijk zeg.