Pingvellir, de plek waar de Amerikaanse en Euraziatische plaat scheurt en uit elkaar drijft

31 juli 2020 - Laugarvatn, IJsland

Heel duidelijk te zien de scheuring, ergens is een plek waar je met 1 been op de Amerikaanse en andere been op de Euraziatische plaat staat, helaas is dat veel klim werk.

verder is Pingvellir de plaats waar vroeger het parlement jaarlijks bijeenkwam, en dat gaat terug tot plm jaar 1000, uit iedere plaats kwam een afgezant, en met hem nog wat familieleden en op die manier kwam de helft van de bevolking bij elkaar in Pingvellir.

1. Marjolein Groot:
    1 augustus 2020
    En nu ook nog een afgezant uit Nederland!
  2. Jitske:
    2 augustus 2020
    Wat een mooie bont store, mooie kragen ook.
  3. Caroline Bink:
    Boeien
  4. Caroline Bink:
    2 augustus 2020
    Boeiende beelden gigantische natuur.
    Leuke bontjasjes!
    HET BLIJFTGENIETEN
  5. Willemien:
    2 augustus 2020
    Wat een geweldige schitterende beelden Loes! Ook met de lava . Het geeft een goede inkijk in jouw reis .
    Je kan een reisboek gaan schrijven. Nog veel
    plezier de komende dagen .
  6. Marianne van Ravenswaay:
    2 augustus 2020
    Ik zie geen foto's meer helaas. Ligt dat aan mijn laptop? Zo te lezen zien de andere reageerders wel foto's. Ben in ieder geval blij dat je zulke prachtige dingen ziet!
  7. Elske:
    2 augustus 2020
    Dat voel je toch diep in je onderbuik als je de aarde, de oermoeder, zó ziet/ hoórt/ voélt bewegen en Léven!!! ( lijkt mij!) Gewèldige ervaring, Loes! 🌧🔥🌋💕
  8. Kitty:
    2 augustus 2020
    Wat een prachtige foto<s Loes.Ben je nog niet uitgekeken? Nee zeker. Nog veel plezier.