Dagje Poolcirkel, Grimsey, Puffins-Papagaaiduikers

20 juli 2020 - Dalvík, IJsland

Uurtje rijden van Akureyri naar Dalvík. Om 9 uur weg met de ferry, 3 uur varen naar meest noordelijk stukje IJsland, 5 uur daar en 3 uur terug. Heel vermoeiend, op heenweg wat meer deining en kouder. Daar en terug heerlijk weer, graad of 12 met matig zonnetje.

Dit keer heb ik niet over de poolcirkel gelopen, was voor mij iets te ver, wel naar de kliffen met papegaaiduikers, wonderlijke schichtige vogels. Koppie draait heen en weer. En een deel van de kliffen zijn de bekende 6zijdige basalt zuilen zoals oa in Ierland, de Giants Causeway.

1. John & Fong:
    21 juli 2020
    Prachtig Loes, wat leuk dat je dat hebt gezien. Bij ons in de jacuzzi is het wel iets aangenamer maar ja, geen papegaaiduikers dan. Have fun!
  2. Marjolein Groot:
    21 juli 2020
    Die ondergaande zon, wat prachtig ! Ondanks die lage temperatuur schitterende bloemen. Je onderkomen: in een woord geweldig.
  3. Boukje Abbink-Bruining:
    21 juli 2020
    Die basalt heb ik ook op Sraffa gezien. Die Papagaaiduikers zijn grappig hè. Boven Nairn (Schotland) voor het eerst in het wild gezien.
    Wat een bijzondere reis maak je. Met de boot naar de Poolcirkel. Gaaf!
  4. Alex:
    21 juli 2020
    Het leuke is dat jij nu op plaatsten komt waar ik -helaas- geen voet heb gezet en die ik nu toch kan zien. Ik geniet ook van jouw reis. Blijf gezond.
  5. Willemien:
    21 juli 2020
    Dat was zeker de moeite waard . Wat een pracht aan bloemen schoon . Mooie foto’s krijg een goeie indruk . Ik wacht weer af op jouw volgende bericht.
    Wel vermoeiend ! Maar je ziet inderdaad wat . Nog heel veel plezier !
  6. 22 juli 2020
    Loes wat heb je weer een prachtige dag gehad met mooie bloemen en de bijzondere vogels vogels, een genot voor het oog!