Port Renfrew, west coast Vancouver Island

20 juli 2022 - Saltspring Island, Canada

Een lange dag naar de overkant, westcoast  van Vancouver Island. Met de 8 uur ferry van Vesuvius naar Crofton, de overkant die je vanaf hun huis ziet liggen. Daar even wat boodschappen gedaan en toen een kleine 150 km naar de westkust via kleine, deels gravel logging roads, (dat zijn wegen die door de vrachtwagens van de houtzagerijen worden gebruikt), en op die route is natuurlijk meer te zien: Harris Creek Spruce, een giga oude grote spar; Harris Canyon; Skutz watervallen/ stroomversnellingen en, we hadden geluk, een jong beertje wat waarschijnlijk door zijn moeder verstoten  was.

Op de beach liggen gigantische aangespoelde bomen en driftwood , het is er doodstil, daar heerlijk meegenomen koffie en lunch genomen. Mooi weer, wat koude wind, maar zittend op het zand in de luwte van het driftwood heerlijk.

om 21 uur weer thuis

1. Petra Delhez:
    Wat een prachtig drifthout❤️
  2. Herman:
    20 juli 2022
    Dat is weer ouderwets genieten van mooie natuur en stille plekjes.
  3. Elske:
    20 juli 2022
    Ach ja, die logging roads! En als er dan zo’n Lumberjack je tegemoet komt…. Billenknijpen ! En wat een eerbiedwaardige boomstronken! Prâchtig! Natuur! 💕☀️🐾🍁
  4. Boukje Abbink-Bruining:
    Mooi weer Loes.
    Mijn schoonmoeder zaliger zou die elfjes en feeën getekend kunnen hebben.
    Ik 'zag' ze en zij tekende ze.
  5. 21 juli 2022
    Weer een mooi verhaal Loes en je hebt mooie foto's gestuurd vooral de hanger.
  6. Willemien:
    21 juli 2022
    Imposante natuur loes . Indrukwekkend deze totempalen . Leuk omdat eens in de natuurlijke omgeving te zien . Geniet van de natuur en de rust .Stress komt daar zeker zelden voor ?
    Bedankt voor de foto’s . Zij zijn erg interessant om te bekijken .
  7. Loes:
    21 juli 2022
    Nou stress is hier ook erg veel, bv omdat wegens personeelsgebrek er meerdere ferry’s op 1 dag uitvallen en jij staat vast op Vancouver Island en je wilt naar huis. Nee stress is hier net zo als aan de andere kant van de wereld. Er komen nog veel meer totempalen.
  8. Gini van van Bokhoven:
    21 juli 2022
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt Loes, ja, zo kunnen wij ook mee genieten van je reis.
    Geniet nog met volle teugen, van al het moois wat daar te zien is, de laatste week, voor je weer terug komt.
  9. Mieke:
    22 juli 2022
    Wat geniet ik maar weer van je berichten en foto's Loes . Deze formule van reizen is een stuk ontspannender.