We werden begroet door prairiehondjes

18 juni 2022 - Balzac, Alberta, Canada

Na een boerennacht om 4 uur opgestaan, 8 uur in bed is zat en dat vind mijn heup ook. Om 7 uur ontbijt en wachten op de kamer tot 9 uur voordat we Fraserway konden bellen, die zeiden over 10 minuten halen we jullie op. Dus vlug vlug met bagage naar beneden, lekker zonnetje, en wachten…….duurde “iets” langer. Meerdere mensen opgehaald uit diverse hotels. Bij Fraserway ontzettend druk, 4 man achter balie werkten zich een slag in de rondte om iedereen zo snel mogelijk op weg te helpen. Alles bijelkaar hebben we 3 uur staan wachten. Bij de demonstratie van de camper, ons “Kasteel” kwamen er diverse gebreken aan het licht, ondanks dat er maar 4805 km mee gereden is. Zijdeur kan niet met sleutel geopend worden, slot niet goed, dus we moeten beiden via voordeur naar binnen, klimwerk. De deur van de koelkast gaat bijna niet open, Boukje lukt dat af en toe, helaas is het mij en de medewerkster van Fraserway niet gelukt. Lastig, steeds vragen. Gordijnen sluiten niet, touwtjes zitten voor eeuwig vastgeknoopt.

Maar om 13.30 uur toch op weg! Eerst naar Dollarama, de Action van hier. 1,5 uur later kregen wij behoorlijk trek, en bij een Mexicaan Burrito’s gegeten, 2xniets, maar het vulde. Op voor een nieuwe telefoon en simkaartjes, weer 1,5 uur gestaan, we zakten door onze hoeven! Hadden nog niet de Walmart bezocht, ook nog ff! Uitgevloerd kwamen we op de camping aan om 6 uur en werden we begroet door prairiehondjes en die hadden we ook smorgens bij het hotel al gezien.

Nog een kant en klare warme kip gegeten, Boukje alle boodschappen weggewerkt en koffers uitgepakt zijn we om 22.30 naar bed gegaan. In de loop van de avond ging het regenen en dat doet het nu nog steeds, kil, 13 gr.

1. Gini van van Bokhoven:
    18 juni 2022
    Leuk Loes, en Boukje, en wat er met de camper allemaal niet werkt, is niet leuk, maar het is vakantie, dus genieten, en ik hoop dat het weer mee werkt.
  2. Hiltsje:
    18 juni 2022
    Alle begin is moeizaam zullen we maar zeggen! De regen die jullie gehad hebben krijgen jullie niet weer 😉! Dus op naar betere tijden!
  3. Elske:
    18 juni 2022
    Helaas, alle begin is moeilijk! Hadden jullie Michael er maar bij hè, Loes? Maar nu…recht zo die gaat!!! 💕⚡️🌎☀️🚍😎
  4. Marianne van Ravenswaay:
    18 juni 2022
    Wat leuk, Loes, dat je weer op reis bent, en deze keer niet alleen maar met Boukje. Wat een gedoe met de camper, hopelijk geeft eea de komende tijd niet al te veel problemen. Ik wens jullie beter weer en fijne, gezellige dagen verder.
  5. Jitske:
    18 juni 2022
    Ach ja, er mankeert altijd wat aan die campers, zo degelijk zijn ze niet, behalve de motor, die is geweldig, maar lust een flinke slok, 1 op 4 of zoiets?
  6. Petra Delhez:
    18 juni 2022
    Hopelijk loopt het vanaf nu op rolletjes!
  7. Boukje Abbink-Bruining:
    18 juni 2022
    Gatver en jullie zijn kanjers
  8. Loes:
    18 juni 2022
    Geen idee, ga zo als de camper klaar is tanken
  9. Willemien:
    Hoi loes ,
    Je moet maar denken nooit een saai moment . Fijn dat je zo’n goeie en handige reisgenote
    hebt aan Boukje . Het lijkt” chateau Meiland “
    De camper van jullie . Verstandig om terug te gaan om het te laten repareren. . Anders brengt het op den duur ,meer ergernis met zich mee . Even acclimatiseren en dan kunnen jullie volop genieten . Hoop dat het weer beter wordt . Goeie reis en ik volg jullie zoals altijd . Hier behoorlijk warm vandaag . maar in de tuin was het goed toeven. 👋
  10. Ineke Bolger:
    19 juni 2022
    Goedemorgen Loes, ik ben altijd verrast als ik je verhalen lees. Heel bijzonder ondanks alle ervaringen dat het niet altijd makkelijk is zo’n reis. Maar wat ontzettend leuk dat je nu eeen gezellig ge Medereizigster hebt. Wat zullen jullie af en toch ongelofelijk lachen zelfs om de pech want ik heb het gevoel dat jullie geen berg of tegenslag, te moeilijk is Je maakt van alles toch weer iets bijzonders. emGeniet met z’n tweetjes en Heb een bijzondere tijd.
  11. 19 juni 2022
    Wat een mooie camper Loes, leuk dat je samen met Boukje bent, gezellig. Pech met de camper is altijd op te lossen. Leuk om je verhalen weer te lezen!