Naar Torteguero Nationale Park

21 november 2022 - Tortuguero, Costa Rica

Gisteravond liep ik terug naar mijn kamer en het begint te hozen, en dat is uren doorgegaan en smorgens om 6 uur was het droog maar zwaar bewolkt en somber. De zee was grauw.  Ik werd wakker geschreeuwd door een aap en honderden vogels en kikkergezang.
Vroeg weg omdat we ver moesten rijden om de boot om 12 uur te halen. Bleef hele route dreigend, paar spatten, toen flinke bui en bij de boot was het bijna droog. Deze tocht ging langs ananas, papaja, cassave en bananen plantages. Torteguero is alleen maar te bereiken met boten, dus druk verkeer over een flinke sterk stromende rivier. Bijna 2 uur varen, onderweg verschillende reigers gezien en 1 alligator. Water staat hoog, dus er zijn weinig plekken waar de krokodillen en kaaimannen kunnen zonnen. In de Lodge aangekomen direct lunch en om 14.30 uur excursie naar het strand, zoeken naar net uit het ei gekropen schildpadjes, eerst per boot en daarna banjeren over het strand. 1 nest gevonden waar vandaag de schildpadjes uit het nest zijn gekomen. Maar op een gegeven moment werd het voor mij teveel loopwerk en is er door Leo gezorgd dat ik het laatste stukje per boot kon. Afgepeigerd 10375 stappen. In het dorp waar we naar toe liepen hadden we nog tijd om rond te snuffelen en een drinkie te nemen. Eerst cocoswater en daarna een Pina Colada genomen. Bij donker terug naar de lodge. Grote tuin en overal hoor je kikkers kwaken. Ben eerst op bed gaan liggen, daarna douchen en de verhaaltjes schrijven en naar bed.

1. Boukje Abbink-Bruining:
    21 november 2022
    Nogmaals van harte gefeliciteerd. Geniet niet te weinig!
  2. Petra Delhez:
    21 november 2022
    'Drinkie doen'........dat ga ik voortaan ook gebruiken🥂
    Wát een leuke uitdrukking!
  3. Jojo:
    21 november 2022
    Hihi …zie je banjeren..,ook lekker…en die tienduizend??… wel errug veel. 7 vind ik wel genoeg. Fijn dat jij kon varen.
  4. Marjolein Groot:
    21 november 2022
    Zo, dat waren heel wat stapjes, wat zal jij slank worden !!! Geweldig zo met die beesten om je heen; nog geen paarse krokodil gezien ? Geniet maar Loes !
  5. Willemien:
    Knap hoor loes al deze stappen . Je ziet wel
    Veel prachtige natuur . Een hele beleving . Leo is ook zo te horen een prachtig mens . Hij signaleert duidelijk dat het wellicht te vermoeiend voor jou wordt . Dat kom je niet meer zoveel tegen . Nog fijne dagen !
  6. Kitty:
    21 november 2022
    Wat een leuke manier om je verjaardag te vieren. En verder is het allemaal prachtig wat je ziet. Nog heel veel reisplezier Loes.
  7. Wil.uit N'sluis:
    22 november 2022
    Wat een vaartocht zeg, 2 uur op een boot op een sterk stromende rivier,
    Maar wel de moeite waard met al die plantages , kom je hier niet tegen. '
    Maar blijf genieten, geniet ik een beetje mee.
  8. Caroline Bink:
    23 november 2022
    Nog van harte gefeliciteerd Loes, genieten van al je avonturen en die zijn er volop iedere dag, heerlijk om dit allemaal nog te kunnen meemaken, cadeautjes!