Regen, hoosbuien, stortregens, noodweer

22 november 2022 - Tortuguero, Costa Rica

Om 5 uur was het net weer droog, dus mijn ochtendwandelingetje met het geluid- geschreeuw van vogels en apen op de achtergrond kon ik maken. Snachts had het al hard geregend en dat geluid op het dak is heftig, daar wordt je wel wakker van. Er zitten in de kamers geen ruiten, alleen gaas. Dat maakt ook dat alles in de kamer vochtig is. 100%. De boottocht per open boot ging niet door. In de regen zie je geen beest, die schuilen ook.

De groep bestaat merendeels uit Brabanders en Vlamingen, die zitten meestal bij elkaar, dan nog 4 Hollanders, 2 jonge echtparen en ik. Jesse en Anouk en Ronald en Lincy, ik noem ze de jonkies. Nou wat ga je doen op een regendag? Spelletjes en dat hadden de jonkies bij zich en vroegen mij erbij. Gezellig  Qwixx zitten spelen tot aan de lunch. Om 14.30 zou de boottocht gaan , want het was droog! Maar helaas boot stuk. Later toch weggegaan. Verschillende vogels en apen gespot. Na het diner kikkertjes zoeken en nog een afzakkertje genomen in de bar, helaas onze bar was dicht, maar bij de buren was de bar nog open. En weer een spelletje met een cocktail erbij. Wij sloten de bar! Droog in de kamer aangekomen.

1. Petra Delhez:
    Gave foto's Loes!
  2. Boukje Abbink-Bruining:
    wel gezellig he
  3. Marjolein Groot:
    22 november 2022
    Ontzettend jammer Loes al die nattigheid. Met al dat vocht wordt ook je bed vochtig en jij stram. We genieten van je prachtige foto’s !!!
  4. Ina Panman:
    22 november 2022
    Prachtige foto’s van al die beesten Loes, ik hoop dat je quetzal nog gaat spotten! Veel plezier, Ina
  5. 22 november 2022
    Het weer zat even niet mee maar ondanks dat toch een gezellige dag gehad. Mooie foto's en "leuk" verslag
  6. Herman:
    22 november 2022
    Torteguero wat is het daar bijzonder he. Had jij nog brulapen op het dak van je kamer?
    Geniet ze.
  7. Jitske:
    22 november 2022
    Het is echt een kikkerlandje. Dat Qwixx heb ik ook, mag je me 1x uitleggen. Hoop dat het de komende tijd wat droger wordt.
  8. Willemien:
    23 november 2022
    Hoi loes , wat een avontuur beleef je weer . De natuur is prachtig evenals de foto’s . Die vochtigheid is niet erg fijn ? Hoop dat het tijdelijk is . Tot je volgend reis verslag ! ☀️☔️
  9. Jojo:
    23 november 2022
    Ooo wat super dit allemaal weer. Zo zonde van die regen. Maar je beleefd wel heel wat. En die dieren foto’s zijn geweldig. Laat die spinnen maar wel daar.