files in Corsica, van Porticcio naar Bonifatio langs de kust en door de sterk ruikende maquis.

15 september 2021 - Bonifacio, Frankrijk

Files? Ja zelfs hier, in Porticcio was het flink druk, om 9.30 uur ook al. Later in Sartena weer en voor Bonifatio nog een keer flinke file.  Misschien is de reden een hele grote groep caravans en campers die met de ANWB ook een reis door Corsica en Sardinië maken en vandaag ongeveer dezelfde route reden, ik heb langdurig achter nr 12 en 3 gereden. Soms lang stilstaan, soms kruipen zo langzaam. Maar toch genieten van de kust route. Vandaag geen zon, wel  28-30 gr.

Om 13.00 u gearriveerd op de camping en na een aantal strubbelingen met de eigenaresse van de camping over mijn plek, ( ik was mini en kreeg mini plekje die ik niet accepteerde), pas om 14.00 u naar Bonifatio gelopen. Restaurants al veelal gesloten, totdat ik een oesterbar vond en daar was ik welkom. Er werd direct champagne geschonken, de eigenaar was opa geworden en de (mini) baby werd mij door de trotse opa getoond. Heerlijk oesters gegeten! En nog maar een dessert erbij!

per treintje naar de bovenstad  gegaan. Wat rondgelopen en treintje terug , daarna lopen naar de camping. Na de briefing even bij elkaar gezeten tot 22.00 u

1. Wil.uit N'sluis:
    15 september 2021
    Wat een heerlijke reis. Vandaag met z'n allen in de file, en dan getrakteerd worden door een trotse Opa met champagne en de oesters niet te vergeten toetje toe. Weer een dag om niet gauw te vergeten Verder fijne reis en morgen gezond weer op voor nieuwe ontdekkingen.
  2. Marjolein Groot:
    16 september 2021
    Wat heb je tegen opa gezegd: kom op, wie het kind krijgt mag hem houden !
  3. Kitty:
    16 september 2021
    Klinkt allemaal heel gezellig. Alleen die files. Br.
    Maar je geniet toch wel he.
  4. Elske:
    16 september 2021
    O, o ,al die Hollanders overal weer filerijden! Maar je geniet duidelijk volop en laat je nièt de kaas van het brood eten! En met je neus in de ( champagne)” boter”! Ik geniet van je héérlijke sfeerplaatjes en -verhalen! Lust Japie nog steeds oesters?…😋🦪💕
  5. Willemien:
    16 september 2021
    Opa had direct een goeie reden om nog een glaasje champagne te schenken , cultuur verschil he ? Hier krijg je beschuit met muisjes . Daar moet je ook maar van houden .Oesters met champagne is niet gek . Kortom dat zijn leuke dingen in het leven om mee maken . Tot nu toe mooie reis loes en wat een prachtige koraal . Nog maar veel genieten Loes !!