Een leuk boottochtje naar de Lavezzi eilanden 10 km onder Bonifacio

16 september 2021 - Bonifacio, Frankrijk

Het was onze rustdag dus pas om 10 uur naar de haven lopen, kortbij. Vanuit de haven rechtstreeks naar Ile Lavezzi, 1 van de 23 kleine eilandjes in de Straat van Bonifacio die maximaal 50 m boven de zeespiegel uitkomen. Daar konden we na minimaal 1,5 uur weer weg. Dat deden de meesten van de groep. Ik heb heerlijk op een oude aangespoelde boomstam gezeten en even door het water gelopen. Dorst niet te zwemmen, ben niet meer zo,n held, nadat ik op vorige reizen 2 x moeite had om uit de zee te komen, omdat je met iedere stap omhoog 2 stappen zakt.

Om 12.30 kwam er weer een bootje om mensen op te halen en het was een prachtige tocht terug naar Bonifacio langs de Falaise krijtrotsen kust met zijn vele grotten

om 13.30 terug en meteen restaurant gezocht voor de lunch.

1. 17 september 2021
    Weer een mooie dag gehad en je hoefde eens niet te rijden maar met de boot dan zie je ook weer eens andere mooie plekjes.
  2. Marjolein Groot:
    17 september 2021
    Wat een onwijs mooie tocht maak je weer !!! En nu met lekker weer.
  3. Nienke Hoefkens:
    17 september 2021
    Dag Loes, ik geniet iedere dag weer van je mooie reisverhalen en de vele bijzonder mooie foto’s die je maakt. We mogen alles en het warme gevoel van Corsica met je meebeleven, bedankt hiervoor en nog een fijne voortzetting van je reis😎
  4. Willemien:
    Hai Loes,
    Ben benieuwd wat je vandaag weer hebt mee gemaakt!
    Geen belemmeringen met de qr code op zak ?
    Wees maar voorzichtig met zwemmen in zee . De zee is onvoorspelbaar . Wederom mooie foto ‘s . Gezellig weekend alvast ! Tot een volgend keer
  5. Wil.uit N'sluis:
    22 september 2021
    Goede avond.
    Weet niet wie dit leest, maar heb al 6 dagen niets van Loes vernomen. Weet iemand wat. Ga m'n eigen een beetje zorgen maken.
    Wie weet wat, weet niet wie ik anders kan bereiken.
  6. Loes:
    23 september 2021
    Lieve Wil, ik leef nog, geen probleem, maar internet is wel een probleem. Ik zit hoog in de bergen van Sardinië en ga morgen proberen wat lager in een dorp internet te vinden.
    Hartelijke groet,
    Loes