Via Aurelia, SS 1, de oude Romeinse weg van Rome naar Pisa en later naar grens Frankrijk

3 oktober 2021 - Saint-aygulf, Frankrijk

Van 16 gr bij het van boord gaan om 7.30 uur in Genua,  ( het had heftig geregend gezien de grote plassen),  tot 26 gr, in San Remo om 13.45 uur waar ik nu ga lunchen.

alleen 2 baans wegen gereden, oa BloemenRivièra. Dure herenhuizen van 4-6 verdiepingen  en villa’s komen voorbij, oude grandeur,  en hoe dichterbij Monaco hoe groter de jachthavens en jachten. Ik zit nu aan de boulevard in San Remo in een restaurant behorend tot complex met olympisch zwembad en aaaaardige appartementen! En een verrukkelijke lunch achter de rug, beetje Japans aandoend en oesters.

Na de lunch naar Monaco. Dit staatje, stad,  bestaat geloof ik  ondergronds alleen uit tunnels en parkeergarages. Bovengronds geweldige gebouwen, nieuwe en oude.  Ik bleef in kringetjes rondrijden, steeds andere routes, en opeens was er een koningsblauwe Maserati die al brullend achter me reed.  Je ziet wel heel veel mooie auto’s en kledingwinkels. Ik had een probleem om uit het stadje te komen zonder direct naar de autobaan gestuurd te worden, en dat was leuk, daarmee heb ik het vorstendom behoorlijk gezien. Bij de hotels livreien die deuren open doen enz.

Voorbij Nice met avenue d’Anglais toch een stuk autoweg gereden om voor donker in Fréjus camping te zoeken. In Saint Aygulf camping naast van der Valk hotel gevonden en tot 22.00 uur buiten gezeten. En toen kwam er een klein buitje.

1. Ineke Bolger:
    Hi Lous
    Ik was zo bezig met andere dingen dat ik he reis nog niet kon volgen.
    Ga er nu voor zitten en start van je vertrekpunt
  2. Ineke Bolger:
    3 oktober 2021
    Wat een mooie omgeving. Geweldig om zo de eerste najaarsbuien te ontwijken.
  3. Elske:
    3 oktober 2021
    Geniet nog maar even van de zonnewarmte en neem wat mee naar hier? Wat zul je genoten hebben van Alighiero met die prachtige koralen! Ìk kreeg het er warm van! Goede thuisreis!
  4. 3 oktober 2021
    Geniet ng maar van de mooie omgeving, hier nat en koud.
  5. Willemien:
    3 oktober 2021
    Een mooie terugweg heb je gekozen . Prachtig langs de Cote ‘dAzur . De bloemen Rivièra is ook niet gek. Je hebt aardig wat kilometers gereden . Het was een prachtige reis .,Dat wordt afkicken straks ! Overigens schitterend deze koraal . Een lust voor het oog . Wens je voor nu nog een mooie
    Voortzetting van de reis. Wel wennen zo zonder je reisgenoten ! Neem maar vast een warme trui mee . Het is hier guur . Goeie reis !!!
  6. Peti van Campen:
    3 oktober 2021
    Wat een enig verslag van je hele reis en al die mooie foto's. Het was meegenieten. Goede terugreis!
  7. Marjolein Groot:
    3 oktober 2021
    Met dank voor je leuke reisverhalen en mooie foto’s. Nu voorzichtig terug en langzaam afkicken !!!!!
  8. Henny:
    3 oktober 2021
    De bloemennroute is fantastisch Monaco is mooi maar geen parkeerplaats voor onze camper ik hol dat het voor jouw beter is. Olie rit. Eerder
  9. Ingrid Busch:
    3 oktober 2021
    Onze huwelijksreis van 58 jaar geleden ging naar Ventimiglia, aan de bloemen Riviera van Italië…..
  10. Nienke Hoefkens:
    4 oktober 2021
    Ik ben je ook heel dankbaar voor de mooie reis vergezeld van vele super leuke en interessant foto’s die we met je mee mochten beleven!! 2 Prachtige en interessante eilanden waar je over en doorheen gekrost bent 😴 gelukkig alles goed gegaan en nu nog even Camperen naast Hotel v.d.Valk in Saint Aygulf! Die omgeving ken ik goed….Goede reis richting Pays Bas😍
  11. Loes:
    4 oktober 2021
    Ja leuk naast v.d. Valk, voelt als bijna thuis
  12. Kitty:
    4 oktober 2021
    Heb genoten van je reisverhalen. Nu maar een veilige thuisreis tot de volgende vakantie.
  13. Wiggersb:
    5 oktober 2021
    Ben je al op weg naar huis of blijf je nog in Frankrijk ? goede reis
  14. Wil.uit N'sluis:
    5 oktober 2021
    Je zal hoop ik nog wel ergens in Frankrijk wezen. Maar voor het zelfde geld heb je al weer zoveel kilometertjes gevreten met je laag vliegende vliegtuig dat je bijna thuis ben, want je auto ruikt de stal, net als bij een paard, als die de stal ruikt is die ook niet te houden. Misschien ergens een bord Luxemburg of Maastricht zien staan
    Maar geniet nog van je laatste kilometers, het weer zou een Woensdag hier minder mooi wezen en erna wordt het beter. Nog een goede laatste kilometers.
  15. Loes:
    6 oktober 2021
    Zit op de grens met Luxemburg in een hotel waar mijn sieraden geëtaleerd liggen, ga even nieuwe sieraden afleveren en vanmiddag thuis.
  16. Boukje Abbink-Bruining:
    6 oktober 2021
    Goede reis naar huis. Je neemt vast een goed gemoed mee. Hier regen. Brrr
    Welkom thuis en geniet lekker na.