Van boottocht naar vulkaan en hotsprings

23 november 2022 - La Fortuna, Costa Rica

Zwaar bewolkt, maar droog de rivier weer op, tegen de stroom in. De bus stond weer klaar en op naar La Fortuna, waar de vulkaan Arenal de omgeving domineert. Dit keer langs vele ananas plantages, wat saaiere weg. La Fortuna,  druk toeristen stadje, met vele restaurants maar ook met vele hotsprings. Bij La Fortuna aangekomen begroette Arenal ons zonder hoed, oftewel wolkeloos, alleen om de caldera kleine wolkjes, kort erna verdween Arenal weer in de wolken.We kwamen aan bij een mooie lodge met tuin en zwembadje.  Iedereen ging meteen met camera zoeken naar vogeltjes enz. Ik heb eerst een frisse duik, nou ja voetenbad genomen en daarna kwamen de jonkies vragen of ik ook naar de hotsprings wilde. Ja natuurlijk.. per taxi naar een prachtige hotspring, veel goedkoper dan Leo ons aanbood. The hotsprings bestond uit kleine badjes en ieder badje hoger was iets warmer. Zo waren 8 van die poeltjes uit de rotsen uitgehouwen. Prachtige planten erom heen, schitterend! 2 uur daar doorgebracht en daarna per taxi weer dorp in voor maaltijd. Om 22.30 stond onze bus weer te wachten voor vervoer naar de Lodge.

1. John & Fong:
    23 november 2022
    Klink heerlijk dat warme water in verschillende badjes. Geniet er maar van, hier is het koud🌨
  2. Willemien:
    23 november 2022
    Jij zat goed Loes . Heerlijk dat warme water . Dan kan je heerlijk ontspannen . Je voelt je herboren . Beter dan hier . Guur weer . Dat is heel wat prettiger dan deze kou .
  3. Gini van van Bokhoven:
    23 november 2022
    Inderdaad Loes, je boft met het weer, met uitzondering van de hoosbuien gisteren, maar een stuk warmer dan hier denk ik . Geniet van alles wat je ziet en doet, wij genieten van je verhaal.
  4. Marjolein Groot:
    23 november 2022
    Die jonkies zijn heel leuk sociaal naar jou toe, buitengewoon te waarderen ! Heerlijk dat gepoedel in dat warme water. Wat een mooie tocht heb je weer gemaakt.
  5. Boukje Abbink-Bruining:
    Bofbips