Boottocht excursie naar Cano Negro, vlak bij Nicaragua

24 november 2022 - Fortuna, Costa Rica

Eerst 2 uur rijden langs velden vol met ananas, heel saai, afgewisseld met suikerriet plantages. Als de suikerriet pluimen krijgt is het mooi. En voor de verandering nog wat bananen plantages en grasland met koeien, af en toe vreemde koeien met een bult op de rug zoals kamelen hebben. 1/4 van de melk voor heel Costa Rica komt uit deze streek. Nog even een plasstop voor we aan de boottocht beginnen. Allereerst voeren we door moerasdelta met veel paars bloeiende water hyacinthen en natuurlijk veel diverse reiger soorten. Bomen vol met orchideeën, tillandsia en bromelias staan in het water, er is zoveel meer water gevallen dan normaal. Op de rivier zagen we meteen de kop van een kaaiman en overal zie je de groene Jezus Christ Lizard, die kan over het water rennen, vandaar de naam. Verschillende apen, zoals de spider monkey en capucijn aap gezien, de capucijn was nieuwsgierig en kwam bijna in de boot, gaf een hele show weg. Nog een 2 teen luiaard gespot, later een krokodil, een groene ibis en nog veel meer soorten vogels. Om 12 uur werd er op de oever een prima lunch verzorgd, meegenomen in grote koelboxen. En weer retour Fortuna langs dezelfde gekke koeien. Om 15.30 weer in de lodge om om 18.30 weer de bus in te gaan voor shoppen en eten in Fortuna. 22.30 weer in de lodge.