Van haarspeldbochten , gravel roads en gletschers, 180 foto’s gemaakt!

11 juli 2019 - Sogndalsfjøra, Noorwegen

Nou 180 foto’s, daar moet in gesneden worden. Ik ben op 1 dag niet zo vaak uitgestapt als vandaag. Het ene mooie plekje na het andere, het oh mooi! , hield niet op. Dacht dat ik gisteren met de Trollstigen bochten had gedraaid, nou vandaag zeker zoveel. Hoogteverschillen van 500- 1000 m over een korte afstand, dat is pittig. Ik ben voor de hellingproef geslaagd!!

gravelroads, weet ik alles van, de weg naar Stryn gaat via tunnels buiten de dorpjes om. Prima als je haast hebt, maar dat had ik niet, dus oude weg genomen, Gamle Stryne fjellsvegen, nou gammel was die, gravel road,zeer smal, 2 gewone autos konden niet passeren, en er zijn meer  gekken zoals ik die die wegen opzoeken, en dan is het nog eens 35 km, nou dat was sukkelen, 4 meter vooruit, 2 naar achteren. Achteruitrijden ben ik een ster in geworden!

ja en toen het advies van camping baas opgevolgd en niet! naar de Briksdal gletscher gegaan, er liggen cruise schepen met 3000-4000 pers in de fjord en met tientallen bussen gaan die het dal in en uit naar die gletscher, dan zijn de koetsjes met paarden die je 4 km verder dan de parkeerplaats brengen vervangen door grote golf karren, 1 gekkenhuis gelijk. De bazin zei ga bij Loen het dal in, dan kom je bij de Kjenndalsbree, en die is net zo mooi, en daar kwamen maar 5 bussen vandaan. Toen ik er om 3 uur was stonden er maar een paar auto,s;

Maar er is nog een verschil: deze weg is nog niet verbreed, dus met campers en auto bussen was het manoevreren op deze zeer smalle weg. De moeite waard!!

1. Wil.uit N'sluis:
    11 juli 2019
    Dag Loes.
    Amsterdam is dus niet de enige plek waar veel toeristen komen, wat een ramp.
    Wat heerlijk dat je een goed advies heb gehad en die ook opgevolgd heb.
    En ook heerlijk dat je geen rolfilmpjes meer heb, dan had je echt keuzes moeten maken en nu kan je ze eerst is rustig nakijken.
    Kijk weer uit naar de dag van morgen, fijne reis verder en neem ook tijd om te genieten
  2. John & Fong:
    12 juli 2019
    Fijn Loes dat je vakantie zo mooi is. Je moet wel lef hebben om die achteraf weggetjes te nemen maar die brengen je dus wel naar de mooiste plekjes. Fantastisch!
  3. Marjolein Groot:
    12 juli 2019
    Zonder die regen is het daar de hemel op aarde!!!
  4. Willemien:
    12 juli 2019
    Loes je hebt zeker de hellingproef goed doorstaan. Prachtige foto's heb je gemaakt van de ruige natuur.
    Geweldig dat je het allemaal kan doen . Bewondering dat je de smalle wegen durft te nemen. Je moet de auto wel goed onder controle kunnen houden . Je lijkt wel de Max Verstappen van Noorwegen. Nog fijne en bijzondere dagen Loes!
  5. Steinar Olsen:
    12 juli 2019
    In the 80's I worked in this area. Both in Stryn Hotel and at the Briksdalsbreen glacier. Good memories comes when looking on your pictures, Loes.
  6. 12 juli 2019
    ondanks hellingproeven en achteruit rijden toch genieten van al dat moois, de maaltijd zag er ook lekker uit. succes Loes ik lees het wel weer. groeten uit een zeer nat nederland met weer veel overstromingen!