Gezellige lunch afspraak en hoe ver het was

18 juni 2019 - Røros, Noorwegen

Uit Oslo weg en zo snel mogelijk binnenwegen zoeken, meer te zien van het land. De 1e stop was bij Elverum, een museum van de bossen? (Heb ik niet gezien) Daar werd ik opgewacht door de hotelmanager Steinar  Olsen van MS Vesteralen van de Hurtigrute, waar ik een lunch uitnodiging van kreeg toen hij hoorde dat ik in de buurt was. Zijn huis was nog niet te vinden via de TomTom.

Heerlijk gegeten, gezellig geklets en uitgebreid door een eenkennige Jack Russell, Mozart genaamd, afgelikt toen Synnove, Steinars vrouw, thuis kwam. Mijn engels gaat met sprongen vooruit!

om 16.00 u nog even wat gewinkeld samen en toen moest ik nog 3,5-4 uur rijden. Prachtige route door de bossen, allemaal smal, dus langzaam en veel wegwerkzaamheden. Om 8 uur in Røros, stadje van de kopermijnen, Unesco wereld erfgoed. Ga ik morgen bekijken.

zit nu in een B&B, in de basement, gelukkig alleen.( gedeelde badkamer)

1. Wiggersb:
    Leuk zo,n lunch. Røros is heel interessant. Veel plezier
  2. Kitty:
    18 juni 2019
    Leuk Loes, om te zien wat jij allemaal ziet. Genieten maar verder.
  3. Marianne van Ravenswaay:
    18 juni 2019
    Herkenning, zelfde route en omgeving. Ben benieuwd hoe je verder gaat. Wat een prachtige natuur, hè!
  4. Jos:
    19 juni 2019
    Was het een kennis al van je waar je zo gezellig geluncht en geshopt hebt? Leuk op de route dit soort contacten. En nu weer het plaatsje bekijken! We gaan het horen. Veel plezier!
  5. Hanneke:
    19 juni 2019
    Loes, wat een leuke avonturen!
    Onze ervaringen in Scandinavië zijn ook dat gastheren/vrouwen heel gastvrij kunnen zijn en graag
    met gasten praten. Je krijgt vast nog veel leuke
    ontmoetingen! Wat een mooie foto's! Geniet ervan.
    En goed weer? Hier onweer, storm etc.