Tunnels

28 juni 2019 - Alta, Noorwegen

• Wat is daar nou over te vertellen, nou de lengte: mijn langste tunnel van dit moment is 7,8 km!  Verschillende malen 4-6 km, maar het toppunt tot nu toe is een rotonde in een tunnel met 2 afslagen, dat was in Tromsø, ook Tromsø is ondertunneld.  Dat schreef ik over Oslo al met op- en afritten. En je krijgt ook de neiging om harder te gaan rijden, vooral bergafwaarts.
  • En dan de moeilijkheids graad: soms  redelijk verlicht, soms nauwelijks, soms heel smal en met tegenliggers en ook fietsers maken gebruik van de tunnels, lijkt mij levensgevaarlijk. En na zo,n tunnel ineens een waterig zonnetje zien en een ander landschap. Soms heel verrassend.

1. Ina Panman:
    28 juni 2019
    Hoi Loes, je beleeft toch hele leuke dingen ondanks regen en kou en tunnels! Lekker eten, dat ook zo te zien! Ben benieuwd wanneer je gaat inschepen voor het stukje zeereis. Hier zomers weer maar jeukoverlast! De processierups😬 , geniet van het vervolg van je reis!
  2. Willy Stokhof:
    Dag Loes,
    Knap hoor zo'n reis, want af en toe toch flink afzien. Maar als globetrotter ben jij wel wat gewend, maar het blijft soms toch een opgaaf, mede doordat slechte weer. Gelukkig staat er veel tegenover, ook getuige je foto's.

Blijf genieten, ik leef iedere dag met je mee in je wel een wee. Lieve groet Wil
  3. Elske:
    28 juni 2019
    Enige voordeel van een tunnel: ff droog!
    Maar het blijft een trieste aanblik als we hier de weerkaart zien:
    Heel Europa donkerrood van de hitte( ook geen lolletje, hoor)
    en dan alleen dat groene kouwe randje langs de noorse kust!
    Kop op, Loes, op naar het volgende lekkere vismaaltje!
  4. Jacqueline Oomens:
    29 juni 2019
    Er is er ook nog 1 van 20 km bij de Sognefjord.
  5. Jacqueline Oomens:
    29 juni 2019
    Er is er nog 1 van 20 km, bij de Sognefjord.