Syracuse

2 oktober 2019 - Castiglione di Sicilia, Italië

Naast mij in het vliegtuig naar Sicilië  zat Jaap, heeft een hotel geboekt in Catania, en die heb ik opgepikt op de airport om samen naar Syracuse te gaan, gezellig. Eerst het Griekse theater  bezocht en de Necropolis, daarna richting schiereiland stad, maar geen parkeermogelijkheid, verboden, en buiten de stad te ver lopen. Maar besloten om via de kust, naar Catania terug te rijden, binnenwegen, maar dat viel tegen, olieraffinaderijen naast elkaar en zeer Italiaans geen wegwijzers of niet leesbare wegwijzers!

Na vele malen keren en draaien uiteindelijk de airport gevonden en retour mijn onderkomen.

En onderweg begon het te regenen, onweer en prachtige luchten

1. Jojo:
    2 oktober 2019
    Vreemde mannen oppikken....oeffff...wat zou je moeder daarvan gezegd hebben?? 😂🤭... tenminste mooi weer daar.
  2. John & Fong:
    3 oktober 2019
    Fijn dat je weer kan rijden Loes. Mooi die foto's van de vulkaan, ik ben jaloers! De groeten aan lucky Jaap!
  3. Ina Panman:
    3 oktober 2019
    Dapper Loes, geniet er van! Het rijden op Sicilie is niet eenvoudig veel wegopbrekingen, omleidingen etc. De autoweg langs de kust, alleen maar tunnels, dus ook niet aan te raden, dus je moet weer op avontuur. Agrigento niet overslaan en als je kunt in Catania naar het oude Romeinse theater waar nog opera's van Bellini worden uitgevoerd. Palermo heerlijke stad, maar niet om in te rijden! Bloedkoraal in Taormina en het theater met uitzicht op de Etna?
    groetjes,
    Ina
  4. Hanneke:
    Hé Loes,
    Wat een pech dat vallen; gelukkig alles nu weer o.k.
    Mooie foto's, vooral van de vulkaan.
    Je hebt al weer heel wat gezien.
    Mooi dat bruin zandsteen van gebouw.
    Zo te zien ook mooi weer.
    Bevalt je huisje in de tuin?
    Geniet ervan!
    Veel groeten
    Geniet ervan!
  5. 3 oktober 2019
    Het was weer veel gedoe om ergens te komen Loes maar het is je weer gelukt. Nog veel mooie dagen.
  6. Marjolein Groot:
    4 oktober 2019
    Met die Japen is het toch gezellig vertoeven. Maak maar veel plezier . Hoop dat je er weer wat knapper uitziet!!! Groetjes van mij en Jaap.
  7. Wil.uit N'sluis:
    4 oktober 2019
    Ha, Ha, die Loes zit nu aan de andere kant voor Europa, iets heel anders maar ook een andere belevenis.
    Laten we hopen dat je beter weer heb als wij nu hier, want dat is een beetje halen en brengen.
    En hoop ook dat het met je verwondingen ook beter gaat, want dat zal ook de eerste paar dagen geen fijn gevoel geweest zijn. Wens je nog een fijne vakantie toe zonder verder tegenslag.
    Dus geniet ervan en hier wachten we weer op je volgende verhaal.
    Fijne tijd en geniet ervan. Wil.