Van rotstekeningen naar sluizen

17 juni 2021 - Tråvad, Zweden

Rustig aan gedaan, uitgebreid ontbijten en om 10.30 weg. Eerst naar een gebied waar  honderden rotstekeningen uit het Bronzen Tijdperk ( 1500-500 v.C ) gevonden zijn. Gratis te bewonderen! Veel boten, beesten, symbolen en stelletjes die de liefde bedrijven. Paar plekken bezocht en uiteraard weer veel lopen, steil omhoog, maar de moeite waard.

Doorrijdend zag ik ineens 2 giga antenneschotels staan, hoog boven de bomen uit, dus daar maar een kijkje nemen. Wie en wat ze beluisteren??? Indrukwekkend, een vrachtwagen die er stond was een speelgoed autootje.

op het lijstje stond nog een aquaduct en een sluizen complex, daar heb ik me een 2 uur mee vermaakt, er moest een zeilbootje geschut worden, 7 sluizen en een 20 meter omhoog. Het zijn kleine bassins voor 1 of 2 scheepjes, die zijn leeg en moeten volstromen. Dit complex is 130 jaar geleden gebouwd en nu nog steeds dik in orde. Gemaakt van gietijzer en er zijn, samen met de spoorbrug 33.000 klinknagels in verwerkt.

1. Marianne van Ravenswaay:
    17 juni 2021
    Bij dat aquaduct verkochten ze destijds de meest verrukkelijke warmgerookte zalm. Heb je daar nog iets van gezien?
  2. Loes:
    18 juni 2021
    Ja heb in de verte de rokerij en glasblazer gezien, maar ik was er al zo lang geweest en moest door naar camping.
  3. Marian:
    18 juni 2021
    Wat een leuke reis die je maakt Loes, nu al! En? wat beluisterden de giga antenneschotels??
  4. Willemien:
    18 juni 2021
    Tsjonge wat een klim . Gaat het beter met jouw rug . Erg interessant om al dat moois te zien . Kom je tijdens de klim nog mensen tegen ? Ik heb bewondering voor je ! Heel veel nieuwe indrukken toe gewenst
  5. Mieke:
    23 juni 2021
    fantastisch, dat mechanische vakwerk!