MUGGEN, de wind is gaan liggen en opeens waren er 100000en muggen

17 juni 2021 - Tråvad, Zweden

Ik was de auto na het eten aan het her inrichten, stopkontakt was er afgevallen, als ik rem komen flessen naar voren, dus opnieuw en nu vastzetten. Heb vanmiddag bij de dollar shop wat plastic mandjes gekocht.En ineens was daar die muggenplaag. Heb ik nog niet meegemaakt! Alle deuren open, dus bus vol met beesten. Nu heb ik alle muggen rommel die ik bij me heb, opgesmeerd en in de bus gespoten. Alles dicht en hopen dat ik over een half uur-1 uur weer veilig binnen kan en misschien slapen.

1. Marjolein Groot:
    17 juni 2021
    Het is net dat liedje: “Weet je wat ik zie als ik gedronken heb. Beestjes, allemaal beestjes” straks moet je Japie nog leren vlooien. Maar alle gekheid, ze liggen daarna ook overal. Volgende keer een ploertendoder meenemen.
  2. Boukje Abbink-Bruining:
    Oh afschuwelijk muggen!
  3. Wiggersb:
    17 juni 2021
    Ik hoop dat deze muggenplaag de laatste voor je is alles wat je ziet en tegenkomt lijkt me geweldig nog verder een goede reis en dat je maar veel aparte dingen tegenkom
  4. Marianne van Ravenswaay:
    17 juni 2021
    Oh, wat erg, zoveel muggen... sterkte!
  5. Lies Verver:
    18 juni 2021
    Hé getsie, daar zit je niet op te wachten.🦟
  6. Willemien:
    18 juni 2021
    Wat afschuwelijk al die muggen .,ik heb een keer grasvlooien meegemaakt in amerika . Vreselijke jeuk! Ik wist eerst niet wat het was . Thuis gekomen H arts geraadpleegd . Hij stelde deze diagnose. Het was een vreselijk gezicht . Duurde nog lang ook . Hoop dat de ellende voorbij is . Fijne reis !
  7. Alex:
    24 juni 2021
    Hi Loes, wat is er veel herkenbaar, machtig.

Jaren terug met caravannetje in Vittangi aangekomen, op de grens met Finland. Die rotmuggen kwamen zelfs onder de deur door en ze kwamen gekropen door het afgesloten (-) dakluik. Ben om vijf uur maar opgestaan en ik reed om zes uur om maar bij die plek weg te zijn. Een hele ervaring, dat wel.