Alles kan op 1 dag anders gaan dan je plant.

12 juli 2021 - Fröjel, Zweden

Al dagen ben ik bezig de ferry te boeken van Gotland naar het vasteland, lukte niet, nu naar een zuidelijke haven Oskarshamn, dan rijd je nog een paar dagen door zuid Zweden en vrijdagnacht de Ferry van Malmö naar Trelleborg. Dan kom ik om 7 uur fris en fruitig van de boot en kan rustig zaterdag naar huis rijden.
Dus maar naar de ticketbalie van de Ferry in Visby, daar vertelde de medewerker dat er wel boten zijn maar de cardecks zijn vol! Geen enkele dag voor vrijdag en dat kan niet met de Ferry van Malmö. Nu kan ik woensdagochtend mee, maar nu naar Nynashamm bij Stockholm, 350 km noordelijker! Tja duidelijk een geval van jammer!😬 ff wat omgooien!

mijn plan om vandaag het oude stadje Visby te gaan bekijken viel dus gedeeltelijk in het water, want ik zag ook een uitgebreide campingzaak waar ik 2 tafeltjes wilde kopen, Biltema, maar die had ik in zuid Zweden gepland waar ik nu niet kom. Dan nog de gewone boodschappen en was het 14.30 dat ik pas in het stadje was. Buiten de poorten. Warm weer, 24-26 gr en dan lopen door stad? Hoog -laag. De muren met torens zijn 3,5 km lang. Dus niet ff een stadje doen! Nu zag ik zo’n treintje voorbij rijden en ik dacht: dat doe ik, mooi makkelijk. Moest een uur wachten, alleen verteld  in het Zweeds. Er was geen moer an, niet door het oude stadje maar er om heen, waar ik deels zelf kon rijden. Balen. Na afloop zelf nog even gaan rijden en dan maar wel lopen.

Nu zit ik te genieten van zonsondergang . En zolangzamerhand komen er steeds meer zwemmers. Het is een unieke avond om buiten te blijven zitten.

1. Wiggersb:
    12 juli 2021
    Prachtige foto’s geniet van je reisverslag enal je avonturen
  2. Willemien:
    13 juli 2021
    Geniet nog maar van het uitzicht en het mooie weer !
    Hier is het somber ! Niet koud !
    Hoop dat je nog een leuke reis mag hebben . Voordat je weet ben je weer thuis . Prachtige reis en veel mee laten kijken door middel van foto’s . Goeie terugreis loes !
  3. Wiggersb:
    13 juli 2021
    Leuk zo,n oud stadje dat lopen met die hitte lijkt me niets ik wens je een prettige reis naar het zuiden
  4. Liesbeth:
    13 juli 2021
    We reizen met je mee. Door de fotos mooi beeld. Kijk elke dag waar je bent. Gr. Liesbeth en Erik.
  5. Ineke Bolger:
    14 juli 2021
    Loes wat ben je toch een gezellig flexible mens. Eventjes slikken misschien zo af en toe maar het blijft genieten . Onverwachte confrontatie met situaties waar je niet om “gevraagd” hebt… je weet er een mouw aan te passen en hebt een alternatief waar je ook van gaat genieten. Het hoort gewoon bij het avontuur dat je aandurft. Misschien ben je heel af en toe een klein beetje Teleurgesteld, maar dat is zo weer over. En als je thuis je verslag nog eens doorleest met een lekker glaasje wijn erbij dan krijg je vast pretoogjes en geniet je ervan dat je voor alles wel een oplossing hebt gevonden. Ik volg je met plezier en kijk uit naar je verdere avontuur. Je foto’s zijn prachtig.
    Nog een paar mooie dagen.