Een reddingsactie om 3 Nederlandse zeezeilers met motorpech te helpen

3 juli 2019 - Tromso, Noorwegen

We waren bijna in een haven, en ik stond net bij de receptie,toen het noodsein binnenkwam. Ik kwam vragen of ik naar mijn auto mocht, uiteraard samen met bemanningslid om trui te halen. Het is dit keer (zomer)? kil binnen op het schip, ik heb wel warm jasje en winterjack, maar om nou binnen met jack aan te zitten is ook niet nodig.

toen noodsignaal, meteen werd er een reddingsboot gestreken met 3 man aan boord en in volle vaart naar het zeilschip. Duurde nog lang voordat we in de buurt waren. De 3 opvarenden van zeilschip zijn door ons schip aan wal gebracht.

1. Janneke:
    3 juli 2019
    Ha lieve Loes, zojuist weer een aantal reisverhalen bijgelezen. Jij gaat sneller dan ik!!! Wat een verhalen en wat een mooie foto's. En jij daar op het meest noordelijke puntje, super, en dan in dat kostuum! Spannend die reddingsactie. Veel goeds en plezier gewenst en tot gauw weer!
  2. Elske:
    4 juli 2019
    Denk je zo ongeveer alles wel meegemaakt te hebben, moet je ook nog andere nederlanders gaan redden!
    Never a dull moment! Ship ahoy!
  3. Marjolein Groot:
    4 juli 2019
    Weer die Nederlanders, zeker "ketelbinkies"
  4. Loes:
    Toekijken!
  5. Steinar Olsen:
    4 juli 2019
    You will for ever be a dear guest of our ship, Loes. About yesterday, it is an honour for us to help people that needs help, and it was very special that the fishermen was from your home country. Fantastic. And they got a ride on Hurtigruten for free 😊
  6. Loes:
    Thanks😊😊😊👍
  7. Kitty:
    4 juli 2019
    Geweldig wat jij allemaal meemaakt. Leuk hoor.Als je thuis bent heb je veel om aan terug te denken.Voor nu nog veel plezier.
  8. Alex:
    5 juli 2019
    Hi Loes,

Het lijkt of mijn eigen reis nog eens beleef (al had ik veel mooier weer dan jij) maar zoiets als een reddingsactie, dat is een bonus.

En je moet maar denken, Noorwegen blijft altijd mooi, in wat voor licht ook. Na vierendertig keer Norge meen ik dat te mogen zeggen.

Kom maar veilig thuis, dan kunnen we in alle rust -het liefst met een glaasje- je reis nog eens doornemen, lijkt me hartstikke leuk,

Alex
  9. Loes: