Slowly: bear on road, waarschuwingsbord op de highway

24 juni 2022 - Radium Hot Springs, Canada

Vroeg weg van Rampart campground, op naar Lake Louise om eindelijk dat meer is te gaan zien, zondag jl was het te druk, voor motorhomes hebben ze aparte plekken en die zijn gauw vol, en om nu ver weg te gaan parkeren en met een shuttlebus te gaan duurt allemaal te lang. Ik ben behoorlijk eigenwijs en zei we gaan door naar boven en anders maar niet. En er was nog net plaats voor het bakbeest. ( rijd trouwens wel lekkerder dan de vorige) . Parkeren duur! En dan lopen naar het meer waar het jeukt van de Chinezen en de Sikh uit India. Het was droog, maar zwaar bewolkt en de kleur van het meer was niet zo mooi als wordt beschreven. Verder naar Golden in de Kootenay valley, wintersport plaats, via Yoho nationaal park. Natural bridge en Emerald lake bezocht, mooier, rustiger dan Lake Louise, en daar stond dit sign met knipperende lichten! Iedereen reed 30-40 km p.u. En ineens aan linkerzijde een prachtige blonde grizzlybeer! Helaas geen foto’s, kon niet stoppen omdat er auto’s vlak achter me reden. In Golden leuk geshopt, boodschappen gedaan  en heerlijk gegeten, gemarineerde eenden saté met div. Daarna : Op naar de hoogste hangende brug,  Skyway, in Canada. Je moet geen hoogtevrees hebben op zo’n 150 m  lange wiebelende brug! Ik vind dat heel leuk ! 140 m boven de canyon en waterval. Daarna stoppen bij eerstvolgende camping richting Radium Hotsprings. Hopelijk dat deze hotsprings nu eens doorgaan!

1. John & Fong:
    24 juni 2022
    Leuke verhalen Loes, ik heb nu het idee dat jullie vakantie vaart begint te krijgen. Let in de avond wel op dat die beren je wijn niet stelen, haha
  2. Willemien:
    24 juni 2022
    Prachtige natuur waar jullie door heen rijden . Jammer dat de nachtrust wordt verstoord door de kou . Je kan de slaap niet pakken . Heb je geen kruik bij je ? Dan kom je in een warm bed .
    Een beetje gedoe met de campers is best vervelend . Daar tegenover staat , jullie zien veel. Ik ben benieuwd naar jullie volgend avontuur en hopelijk met wat meer zon .
    Kortom toch maar genieten 👍
  3. 24 juni 2022
    Wat een camper avontuur. Koud in de camper veel gedoe om een bed comfortabel te maken maar jullie zijn stoere dames dus dat lukt uiteindelijk. Jullie zien wel prachtige natuur en beren daar ga je toch voor. Lekker zo af en toe ergens eten doet de mens ook weer goed. Goede voortzetting van jullie reis.
  4. Alex:
    24 juni 2022
    Hi Loes, ik volg jullie route op de Rand McNally en dan zijn de mooie foto's wel een prachtige illustratie.
    Jofel dat je namen van plaatsen en af en toe zelfs wegnummers noemt, dan ben je makkelijker te volgen. Blijf gezond en geniet maar.
  5. Wiggers:
    24 juni 2022
    Wat een prachtige reis er is zoveel te zien geniet er volop van
  6. Wiggers:
    Prachtige reis geniet ervan
  7. Marjolein Groot:
    24 juni 2022
    Wat jammer dat je het ‘s nachts zo koud hebt. Probeer eens een warm joggingpak of skipak te bemachtigen. Je moet toch lekker warm worden, zo wordt je niet ontspannen wakker. Prachtige foto’s Loes.
  8. Boukje Abbink-Bruining:
    Groetjes aan Blondy