Van San José naar Cahuita aan de Caraïbische kust

18 november 2022 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Wij moesten via een omweg, maar wel een hele mooie bergweg, naar Cahuita. Er was een aardverschuiving op een gedeelte en daardoor was de bergweg veel drukker dan normaal. Dus ipv 4,5 uur werd het 7 uur rijden, uiteraard met de nodige stops. Onderweg had je prachtig zicht op de verbouw van varens en bloemen voor de export, in met plastic afgedekte “ kassen” een weelderige plantengroei afgewisseld met koffie plantages, suikerriet en medicinale planten. Heerlijk ruikende eucalyptus tussen de koffie struiken in. Gieren vergezelden de bus, hoog cirkelend boven ons. Wie moesten ze hebben? Overal rode crotons in de tuinen en tuintjes en een enkele keer orchideeën. Een boeiende tocht en af en toe vertelt Leo de gids ons iets, gelukkig duidelijk Engels pratend. De 1e stop was in Cartago bij de ruïnes van de oude basiliek en daarna bij de nieuwe basiliek. Leo vertelde een verhaal van de zwarte Madonna en jaarlijks verzamelen 3 miljoen mensen daar uit de hele Caribbean , Nicaragua, Panama enz. Mooi!  Plas stop om 10 uur, even iets drinken en eten en om 2 uur eindelijk de lunchpauze. Mooi gebakken tonijn met groenten, heerlijk met een plaatselijk drankje:riet suikerwater met gember en citroen, prima te drinken en niet zoet. Op naar het hotel, maar er werd een toekan gespot en alle camera’s 🎥 kwamen te voorschijn en Leo met verrekijker camera op statief en dan kan je met je IPhone ook mooie foto’s krijgen. Inmiddels kreeg ik last van mijn darmen🥶en we schoten niet op want Leo zag een luiaard hangen, dus zelfde ritueel, toen zag 1 van de gasten een luiaard plus baby, tja dat is toch wel heel bijzonder, en dat midden in een dorps tuin. 1000 foto’s verder gingen we dan toch echt verder, en kon ik net op tijd een wc vinden😜🙏.

1. Petra Delhez:
    19 november 2022
    Geen foto's genomen Loes?
  2. Jojo:
    19 november 2022
    Wat super Loes. Hoop we, dat je ondanks alle "aandrang"...toch genoten hebt en foto's hebt kunnen maken
  3. Boukje Abbink-Bruining:
    Avontuur!!!
  4. Liesbeth:
    19 november 2022
    Nog van harte gefeliciteerd namens Erik en mij.
    En we genieten weer van je verhalen en mooie fotos.
  5. Willemien:
    19 november 2022
    Loes jij beleeft nog wat . Nooit een vervelend moment . Zelfs een aardverschuiving .
    Kijk uit naar je volgend verhaal . Prachtige beelden . Nog heel veel genieten .
  6. 19 november 2022
    Lieve Loes, van harte gefeliciteerd met je 80ste verjaardag . Maak er een gezellige dag van.
  7. John & Fong:
    19 november 2022
    Mooi beschrijving Loes, ondanks de ongemakken beleef je wel van alles, leuk hoor!
  8. Jitske:
    19 november 2022
    Zeg die blote mevrouw heeft ook een Japie.
  9. Gini van van Bokhoven:
    19 november 2022
    Geweldig Loes, wat je allemaal beleeft op je verjaardag. en mooi weer natuurlijk.
    Nog een fijne avond, met een feestje? Geniet ervan.
  10. Herman:
    19 november 2022
    Voor ons een feest der herkenning. Ben je in Cahuita al in de zee geweest? Het is daar net badwater, heerlijk temperatuurtje.
  11. Marian:
    20 november 2022
    Van harte gefeliciteerd met je 80e verjaardag, Loes. Hele mooie verdere reis met veel moois zien en meemaken en in goede gezondheid.
  12. Mieke:
    21 november 2022
    Loes wat heerlijk dat ik weer van je avontuur mag mee genieten en VAN HARTE GEFELICITEERD1