Het grote omhuizen , dag “Kasteel” , welkom Coachmen

22 juni 2022 - Jasper, Canada

Gisteren had mijn telefoon geen bereik en ik miste daardoor de laatste gegevens van Thomas, Fraserway. Vanmorgen zei ik tegen Boukje: ik ga om 8 uur weer bellen om te horen hoe laat de andere camper komt. Na mijn gesprek met Fraserway belde Thomas om 8.45 op en zei dat hij een boodschap had ingesproken dat de camper om 9 uur zou komen, in ieder geval voor 10 uur! Dat hadden we niet verwacht. Dus razendsnel alle kastjes leeghalen, en in zakken, tassen en de koffers stoppen. Lichtelijk paniekerig. Ieder een eigen stuk zodat we elkaar niet voor de voeten liepen. En daar was de nieuwe!  Nog GROTER 26 ft= 7.93 meter, luxer, anders ingericht, soms lastiger en smaller en ook onpraktisch op sommige punten. Alles overzetten, alle papierwerk doen, alles samen met de chauffeur controleren, instructie en demo over hoe alles werkt. Ander merk! Er lag een zeil in waarvan de chauffeur geen flauw idee had wat het was, dus dat werd opgevouwen en buiten in de vele kasten weggewerkt. Om 13 uur waren we ongeveer klaar met wegwerken en verdelen van alle spullen. We waren het spuugzat!!😨🥶

naar Jasper, leuk dorp vol met souvenier winkels😁😀 restaurant uitgezocht en goed gegeten. We waren beide gaar, overlegd, en toch nog maar een stuk rijden naar Mount Robson, de hoogste berg hier met veel gletschers,  om te kunnen beslissen of we nog een dag langer hier blijven om de gletschers op te gaan met grote bus met grote rupsbanden. Maar door extreme hoge temperaturen en smeltende gletschers vorig jaar, is het verboden om de berg/gletscher op te gaan. Hoogte 3944 m. Weer was ook slechter geworden, regen, dus we gaan de buurt uit. Morgen verder beslissen.

Terug gekomen om 18.30 u en maar meteen weer gaan beginnen aan het opmaken van de bedden, klein probleem bij het bovenbed, geen gordijnen,( ik zit vaak langer op en dan heeft Boukje last van het licht.)  Het omhoog klimmen met een goed trapje lukte wel, maar naar beneden geeft het problemen, dus nu gaat Boukje naar de achter slaapkamer en ik op de riante bank voor!  Welterusten en tot morgen!

i

1. Wil.uit N'sluis:
    22 juni 2022
    Wat een belevenis. Hoop dat al de problemen nu opgelost zijn en echt het vakantie gevoel gaan krijgen. met nu zo'n grote bak, waar laat je die. Heb ook weer z'n voor en nadelen.
    Geniet er van.
  2. John & Fong:
    22 juni 2022
    Nu maar hopen dat deze camper het goed blijft doen. Wat een tegenslag Loes. Gelukkig is er veel moois te zien buiten, geniet ervan!
  3. Anne:
    22 juni 2022
    Wat een belevingen Loes! Benieuwd wat jullie vandaag meemaken. Hoop dat je slagschip nu helemaal oké is en t weer zonnig. Geniet ervan hoe dan ook! X
  4. Marjolein Groot:
    22 juni 2022
    Nou, nu maar eens gaan genieten van alle luxe om jullie heen. Hopelijk nu een riante camper en nog meer ruimte. Jij bent een nachtbraker en moet natuurlijk weer laat naar je mandje en dat is nu dan ook opgelost. Nu gaan genieten zonder de gedachten “doet hij het of doet hij het niet”. Ben benieuwd naar jullie volgende escapades.
  5. Hiltsje:
    22 juni 2022
    Geniet van je blog,Loes! Ondanks nogal wat mankementen hebben jullie toch ook prachtige natuur gezien… En houden jullie de moed erin 😎
  6. Janneke:
    22 juni 2022
    Door de blogs van Loes reizen we mee. Prachtig al die belevenissen.
  7. 22 juni 2022
    Gelukkig alles weer opgelost. Wat een enorm gevaarte om daar mee te rijden, stoere vrouwen. Nu maar weer genieten - zonder zorgen-
  8. 22 juni 2022
    Prachtige video dames!!
  9. Willemien:
    Hoi loes ,
    Als ik het goed begrijp rijden jullie in een soort van SRV wagen 😂😂😂Geweldig zij zien jullie in ieder geval wel aankomen . Jullie kunnen een party geven . Heb je daar geen groot rijbewijs voor nodig ? Jullie zijn van alle markten thuis. 👍Tenminste ruimte genoeg om ook te kunnen slapen . Nog veel plezier !
  10. Alex:
    22 juni 2022
    Hi Loes, je verhaal leest als een roman, je blijft lezen, doe 'ze de boks op', houdoe!
  11. Wiggers:
    24 juni 2022
    Wat een reis je maakt van alles mee maar uiteindelijk komt alles goed de reis is geweldig de natuur en de avonturen het hoort allemaal bij de reis geniet