Highways ,land weggetjes, NE en SE

7 juli 2022 - Madras, Oregon, Verenigde Staten

Na veel kijken op de kaart,  afstanden googelen, rekenen per dag wat evt nog mogelijk is om te bekijken, ( want volgende week woensdag , 14 juli,moeten we vroeg op de camping in Balzac terug zijn, om te pakken en schoonmaken) hebben we besloten om 1 van de drie mineralen sites/ranch te bezoeken,( maar wel zoveel mogelijk rijden over de highways ipv binnenwegen, waardoor ik vandaag 473 km’s gereden heb.)  Toch best 1 van de hoogtepunten, buiten de natuur, en saffier zoeken voor mij. Grote zeer bekende firma Richardson’s Rocks. Om 9 uur firma gebeld, openingstijden en adres gecontroleerd. En Ingetikt op “tante Truus” gps, rijden maar, mooie natuur, maar op den duur saai, steeds dezelfde koeien en bochten. Op de highways veel verkeer, en tegen mijn gewoonte in, haalt iedereen mij in. Met die zware bak kom ik bijna niet boven de 100, en meestal 80-90 km p u! Bergopwaarts zakt de snelheid nog eens, tenzij ik veel gas ga geven en dan slurpt hij nog meer als nu.

in Madras aangekomen eerst boodschappen gedaan en daarna het laatste stuk van de route naar de firma ingetoetst. Weer mooie natuur, woest af en toe en dan weer lieflijk. Goede asfaltweg werd iets minder goed, veranderde in landweg met diepe bandensporen en daarna in alleen bandensporen. Ik vond het raar want ik had gehoord van mineralen vriend, dat de ranch goed bereikbaar met camper was, en Truus zei nog  steeds 7 km en daarna nog 3 km en tot  nr 6683 was bereikt! Maar daar was niets te bekennen van een mineralen firma.  Trachten te bellen, geen bereik, stuk verder rijden weer bellen en kreeg iemand aan de lijn die zei het is 6683 NE en wij reden de tegengestelde kant op SE! Dus steeds verder uitelkaar. Bleek nog 57 minuten rijden van de ranch af te zitten.🥶. Besluit genomen camping zoeken en morgen naar de firma.

tante Truus was nog steeds van slag. 1e camping bleek naast een begraafplaats te zijn, maar echt geen camping! Terug naar Madras, aangegeven camping was niets, paar huizen met camper voor de deur. Weer googelen, bleek de 1e camping heel ergens anders te liggen, heet geen camping maar een resort! Na plm 25 km , een meer, jachthaven en een camping! Maar helaas, Office al gesloten, nog een schoonmaakster gesproken, staan nu buiten de poort, wel met stroom en WiFi! Morgen betalen.

1. Marjolein Groot:
    7 juli 2022
    Denk dat jullie nog meer van slag waren dan “Truus” want de tijd gaat nu dringen. Volgende week de boel weer terug brengen, wat gaat het toch snel. Hoop dat je nog stenen vindt. Fijne reis verder!
  2. Lies Verver:
    7 juli 2022
    Ha Loes en Bauke, jullie maken wel wat mee hoor. Jullie zien heel veel, maar moeten ook veel strubbelingen overwinnen. Ik vind jullie heel stoer en hoop dat jullie veel mooie minerealen vinden. Groetjes.
  3. Petra Delhez:
    7 juli 2022
    De foto's van de bandenwissel doet me denken aan de dag dat wij samen op stap gingen in mijn camper Loes 😁
  4. Boukje Abbink-Bruining:
    7 juli 2022
    Ik wens jullie nog mooie intentionele geweldige momenten toe die deze reis de moeite waard maken en al het andere doet verbleken.
  5. Willemien:
    Hi loes ,
    Met zo’ n groot ding kan je niet lekker doorrijden . Maar je ziet des te meer .
    Altijd drama met zo’n navigator of je wordt omgeleid of het bestaat niet . Zeker als er werk in uitvoer is of dergelijke projecten . Trouwens ik vind Amerika niet prettig rijden ( tenzij je op de highway blijft ) vaak zoeken . Erg vriendelijk vind ik hen ook niet . Behalve in winkels maar niet in het openbaar vervoer. Zeker op het platte land . Je moet daareven trein willen nemen . Het lijkt wel of je een eeuw terug gaat in de tijd . 14 juli is het zo . Nu nog zoveel mogelijk je richten wat haalbaar is . Boukje lijkt mij een prettig gezelschap . Is de vakantie dan al voorbij ? En ga jij dan naar je broer ? Ik dacht dat jullie gezamenlijk 4 weken doorbrachten . En jij aansluitend je broer zou bezoeken . Hoop dat jullie samen nog mooie momenten zullen beleven de komende periode . Zonder strubbelingen . Dat is echt jammer van de tijd . ( was Michel er maar geweest , die loste het snel op) Je tuft aardig door met al die kilometers die jij rijdt . Wel zo nu en dan even ontspannen met een goed glas wijn . Of een heerlijk ijsje 🤣🤣
  6. Jitske:
    7 juli 2022
    Resort of RV park. Soms heb je een mooie, meestal stoffige parkeerplaats, wel met de voorzieningen, hoort bij US. Kunt niet met Europa vergelijken. Campers zijn ook veel groter, al hoewel wij paar weken geleden in Frankrijk ook van die grote Winibago's of een ander merk zagen rijden.
  7. Hiltsje:
    8 juli 2022
    Wat hebben jullie veel tegenvallers!! Heel, heel jammer!
    Hoop dat je in ieder geval nog wat saffier vindt…
    En dat jullie toch ondanks alle teleurstellingen nog kunnen genieten van de laatste gezamenlijke week!