Aankomst en mooie tocht door de inktzwarte nacht en wat daarna kwam.........

1 oktober 2019 - Castiglione di Sicilia, Italië

Transavia vloog mooi op tijd en we landden om 19.20 uur in Catania. Toen al stikdonker. Duurde erg lang met de autohuur, en pas om 20.40 u kon ik vertrekken. Mooie nieuwe Fiat 500, grote bak!  Met Google Maps op telefoon, rijden maar, makkelijk was het niet, maar goede autoweg. Toen de afslag de bergen in. Smalle zeer bochtige donkere weg zonder strepen, en veel tegenliggers! Zo veel mogelijk groot licht en maar bochten en af en toe leuk stadje. In Castigliano gevraagd naar vervolg route, ik had wel een wegnr maar geen straatnr.

maar het ging allemaal goed en om 22 uur was ik er.  Zaten er allemaal Hollanders in het restaurant. De eigenaar is een Siciliaan getrouwd met Amsterdamse.

Met de eigenaresse ging ik naar mijn huisje in de tuin en met het samen teruglopen kom ik te vallen omdat de stoep ophield. Hevig bloedend met flinke wond op wang en arm in de gelagkamer bijgekomen, glaasje wijn erbij om me te troosten en natte koude handdoek om mijn hand-arm gebonden om de zwelling tegen te gaan. Zeer pijnlijk allemaal.

Vandaag rustig dagje bij het zwembad, auto rijden zit er even niet in.

1. Lia:
    1 oktober 2019
    He, Loes dat is minder!Hoop dat het snel beter gaat?
  2. Boukje Abbink-Bruining:
    1 oktober 2019
    hè bah wat een narigheid. Hoop dat je arnika korrels bij je hebt en hypercal om er op te druppelen.
    Heel veel sterkte Loes en wens dat je de komende dagen toch kan genieten.
  3. Fred en Riet:
    1 oktober 2019
    Dag Loes ,wat vervelen zeg, we hopen dat je gauw weer opknap en verder kan genieten van je vakantie.lief groet uit Nijkerk.
  4. Jojo:
    1 oktober 2019
    Goeie...jij maakt weer eens wat mee.
    Dit is dan welde laatste keer dat je een gevallen vrouw bent...ja toch.
    Heel veel plezier en lekker genieten....is je trouwens wel toe vertrouwd . Hoop dat je ook mooi weer hebt.
    Hier komt de zon heerlijk met bakken naar beneden
  5. Elske:
    1 oktober 2019
    Zo zit ze op een beurs, zo valt ze van de Etna!
    Een vliegende Hollander, ondanks Cook! Hou je roer recht, Loes, ik reken op " kleur zwart " bij jou thuis!
  6. Erna Jongbloed:
    1 oktober 2019
    Oh Loes, wat naar. Dit is geen leuk begin van je vakantie. Hopelijk trekt de pijn snel weg. Dagje aan het zwembad is ook niet verkeerd. Ik hoop dat je de rest van je vakantie heerlijk kunt genieten.
  7. Marjan Mundt:
    1 oktober 2019
    knap maar heel gauw op en met extra glaasjes wijn moet het snel lukken. Wel genieten hoor!!!
  8. Marjolein Groot:
    1 oktober 2019
    Kleren gewassen, vervolgens weer koffers pakken. Die Loes is thuis ook niet te houden. Maar nu weer zo'n smakker maken, we willen je bij de volgende beurs wel heel zien hoor.
  9. John & Fong:
    1 oktober 2019
    Begint al weer lekker Loes, rustig aan en vanaf nu lekker genieten, die wond gaat snel dicht hoop ik!
  10. Walter Colijn Travel Counsellor HUIZEN:
    1 oktober 2019
    Da's beroerd Loes. Beterschap.
  11. Jacqueline Oomens:
    1 oktober 2019
    Wat een pech Loes. Sterkte en toch nog mooie dagen op Sicilie. Veel oogst nu he in het gebied rondom de Etna.
  12. Tanya De Visser:
    1 oktober 2019
    Ooh Loes, knap snel op! En voorzichtig!
  13. Mieke van Breda:
    2 oktober 2019
    Wat naar voor je Loes! Neem nog een glas wijn op mijn rekening.
    Hoop dat de afleiding je goed doet.
  14. Willemien:
    Hallo loes ,
    Ik hoop dat het vandaag er toch wat beter uitziet. Is jouw arm niet gekneusd anders moet je voor de zekerheid even een foto laten maken! Doe voorzichtig en neem voor de avond/nacht een Zaklamp mee.
    Sterkte en beterschap loes
  15. Kitty:
    2 oktober 2019
    Nou Loes alles staat al geschreven. Gauw beter worden en genieten.
  16. Tonneke van kesteren:
    2 oktober 2019
    Jeetje Loes wat erg heel veel sterkte
  17. Ingrid Busch:
    2 oktober 2019
    Hè Loes toch! Gewoon doorgaan met je plannen zeker, wat zo ben je wel.
    Ik denk, dat je veel huizen zult zien, die leeg staan en ontstellend veel huisvuil op de wegen zult aantreffen....een bezoekje aan de Etna is ons destijds door enkelen uit ons gezelschap door de neus geboord. Daar heb ik nu nog spijt van. Gelukkig had ik ergens in Indonesië een smeulende vulkaan gezien. Je verging er van de zwavelstank, maar indrukwekkend was het wel....
  18. Loes:
    Zaterdag ga ik met een jeep, 6 pers, de Etna op, deels off-road