De wildernis route, Vildmarksvagen, 500 km lang in totaal

1 juli 2021 - Strömsund, Zweden

Gestart in Vilhelmina na een heerlijke en ook mooie lunch ter ere van mijn moeders verjaardag lang geleden. De route gaat echt door het minder bewoonde deel van Zweden richting Noorwegen, je rijdt ook een tijd langs de grens. De weg is goed. Er rijden veel campers. Overal mag je kamperen, er zijn 1of 2 campings, maar die mogen geen naam hebben. Ik wil wel vrij kamperen maar dan moeten er meer campers staan.

een deel van de route gaat langs besneeuwde bergen, en je rijdt vlak langs sneeuw, boven de boomgrens en meren. Een schitterende route. En boven op de top was het bijna dringen om een plaatsje te krijgen, zoveel campers als er stonden. Uiteindelijk stond ik op de 1e rij met een fantastisch uitzicht. Naast me 2 Nederlandse campers, gezellig iets mee gedronken.

hoogte slechts 876 m.

langs de route allerlei bezienswaardigheden zoals watervallen, dorpjes van Samen en leuke huisjes.

1. Jitske:
    4 juli 2021
    Was dit de weg, die je op de heenweg had willlen nemen?
  2. Willemien:
    4 juli 2021
    Ik blijf bewondering houden dat je zo’n reis in je eentje onderneemt. Goed dat je camping plaatsen vindt waar ook mensen zijn . Prettig om toch in geval van calamiteiten een beroep kan doen op iemand .
    Je ziet veel en maakt het nodige mee. Dat zijn prachtige herinneringen . De foto’s geven een goeie indruk !
    Nog heel veel reis plezier !!!
  3. 5 juli 2021
    Dit was dus een mooie dag zonder hindernissen. Aan de foto's te zien dat van al dat moois geniet.
  4. Marjolein Groot:
    5 juli 2021
    Denk je ook in je bewierookte hoofd aan Japie. Hij wil ook nog een dagje dierentuin doen en apies kijken. Voor hem ook heel leerzaam.
  5. Ineke Bolger:
    5 juli 2021
    Wat Ben je toch een bijzonder mens. Om zo ‘n reis in je eentje te maken. Dit heb je natuurlijk in al die jaren dat je zo reist Opgebouwd. Je weet dat je op jezelf kunt vertrouwen en dat mogelijke tegenvallers altijd op te lossen zijn.

Het deel wat je nu beschrijft is ook weer zo prachtig. En hoe heerlijk dat je dan net weer dat ene plekje weet te vinden waar je dat mooie uitzicht hebt en ook wat aanspraak zult kunnen hebben met de Nederlanders om je heen. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
  6. Marianne van Ravenswaay:
    5 juli 2021
    Wat leuk zo mee te genieten van je reis! Zo herkenbaar allemaal, brengt veel herinneringen boven. Dank je we, fijne reis verder!
  7. Elske:
    5 juli 2021
    Wat een geweldige fotoreportage,weer! En heerlijk, met zon!
  8. Lies Verver:
    6 juli 2021
    Ha Loes,
    Wat een bijzondere beelden. Ik ben het met alle reacties eens en ik kan mij ook voorstellen dat deze reizen verslavend zijn.
    Hartelijke groet.
  9. Wiggersb:
    7 juli 2021
    Ga je naar Noorwegen of blijf je in Zweden ik ken alleen Noorwegen is eng mooi
  10. Loes:
    7 juli 2021
    Nee ik blijf in Zweden, groot genoeg en Noorwegen ben ik zovaak geweest