Van Tomteland naar Nusnas

5 juli 2021 - Rättvik, Zweden

Van het Berenpark op naar de Kerstman, en daarna naar de Zweedse Paardjes,  alles kan op 1dag! In Tomteland staat het huis van de Kerstman, en dat is toch grappig midden in de zomer. Rovaniemi in Finland, North Pole in Alaska leuke plaatsjes met overdadige kerst! Helaas hier niet, het was een trollen/feeen park met een kerstmanhuis, en om daar  nou weer de hoofdprijs voor te betalen….🥴. Dus verder naar Nusnas, waar de ateliers zitten van de hand beschilderde Dalarna paardjes. Knap gemaakt.  En daarna werd het hoogste tijd om een camping te zoeken, beetje langs de kust rijden waar ik op de heenweg ook was en vond een schattig winkeltje : Nytt och Gammel, geweldig oud pandje met nieuwe kleding, ik keek mijn ogen uit. Uiteraard wat gescoord! En op de heenweg zocht ik ook een hele oude kerk in Rattvik, 3x plaatsje doorgereden, bij de info gevraagd , niet gevonden, en nu reed ik er zo maar tegenaan.

1. Marjolein Groot:
    5 juli 2021
    Wat een verhalen Loes, we kunnen je bijna niet bijhouden! Maar wel leuk voor Japie dat hij toch nog beestjes heeft gezien. Je laat hem wel op een sexy plaats meereizen. Weer prachtige foto’s en wat zijn die kerkjes toch schattig..
  2. Wiggersb:
    7 juli 2021
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe kleren leu om de kerstman in de zomer te ontmoeten
  3. Marian:
    11 juli 2021
    Zo leuk om met je mee te reizen, Loes. Krijg ook zin om die kant eens op te gaan...