Hoga Kusten, Unesco erfgoed. De Hoga Brug is ongeveer het begin van dit natuurgebied.

24 juni 2021 - Ramvik, Zweden

Dit natuurgebied is ontstaan na de laatste ijstijd, door het dikke pak ijs is de grond 1000 m gezakt, en na het smelten van de ijskap is het land weer teruggeveerd. Nu nog steeds wordt het land 8 mm per jaar hoger.
Heerlijk door dit gebied gezworven, helaas was er nog veel gesloten, alles start na Midzomer

1. John & Fong:
    28 juni 2021
    Prachtige foto’s Loes, en wat ben je al ver gekomen!
  2. Marjolein Groot:
    28 juni 2021
    Wat is de natuur daar toch overweldigend ! En heel gezellig zo “samen” te reizen.
  3. Caroline Bink:
    28 juni 2021
    Prachtige natuur, inderdaad heel leuk om zo mee te reizen. echt gewelddig al die indrukken en mooie foto's bekijk ze iedere keer weer zo boeiend om te zien hoe mensen in een ander stukje op deze aardbol hun leven invullen en hun creativiteit.
  4. Wiggersb:
    28 juni 2021
    Het is nu midzomer alles zal nu wel open zijn ik wens je in het hoge noorden veel goed weer en geniet van alle mooie dingen henny
  5. Willy Schoeman:
    28 juni 2021
    Prachtige natuur en veel te zien in het museum. Leuke kleding, doet me denken aan Noorwegen.
  6. Willemien:
    Hoi loes ,
    Mooie foto ‘s ! Prachtig zilverwerk ! Leuk om zo’n bonte klederdracht te zien En niet vergeten de prachtige natuur in al zijn/haar schoonheid . Nog veel reisplezier !
  7. Ingrid Busch:
    29 juni 2021
    Ik geniet van je wederwaardigheden.
    Ik houd mij op het ogenblik bezig met het vangen van talloze beeldige piepkleine kikkertje - geheel compleet met snoezige kleine voetjes - , die bij mij op het veel te warme droge beton van de garage inrit rondspringen of in de gladde metalen fietsgoot opgesloten zitten. Ik veeg ze op met stoffer en blik en gooi ze terug in het natte gras richting de plas. Sommige springen hun dood tegemoet in de goot vlak voor de garagedeur. Het is hartveroverend mooi, die gave kleine lijfjes, die nu al verantwoordelijk voor eigen onderhoud en het is hartverscheurend hun aangrijpende dodensprong in de goot, die nergens toe leidt en onontkoombaar is
    ....
  8. Ineke Bolger:
    30 juni 2021
    eeDag Loes,
    Wat een ervaringen. Geweldig dat je onslaat meegnieten van de dingen die prachtig z.
    ijn.
    En goed begaanbaar. En andere die best wat spannend zijn of ... je een andere route laten nemen. Door de koude of slechte wegen . Ik wens je een goed vervolg.
    Hg. Ineke