Gotenburg

14 juni 2021 - Lysekil, Zweden

Om 6 uur op, lang genoeg geslapen, nog even de jacuzzi in.😃 je moet van de luxe toch genieten! Heb de bubbels maar laten staan😬 en ook het ontbijt maar gelaten voor wat het was. Op dek genoten van de aankomst in de haven, hele donkere luchten en harde wind, 5, schuimkopjes.

om 9.15 van boord en als 1e naar de overdekte vismarkt, maar helaas die werd verbouwd. Dan maar direct naar de botanische tuin, de grootste van Europa. Nou dat klopt, heb nog pas een klein deel gezien maar wel 4,5 km gelopen en dat is voor mij top! Dankzij 10 kg lichter😃😃😃. Deze tuin kan wedijveren met Butchard garden in Victoria B.C. Canada, maar hier meer bijzondere planten, oa 150 soorten orchideeën. Het was genieten van de bloemenpracht. Japanse en rotsen tuin sprongen eruit.

ja en toen wilde ik wel lunchen, had gelezen over een foodmarkt in Saluhall Briggen, niet veel kraampjes waren er open, erg lekker simpel gegeten: gebraden haring, specialiteit van Gotenburg. Met wat sla enz. En dat voor nog geen € 10,=! Dus voor vanavond klaar en daar was ik later erg blij mee, want het begon te regenen, en niet zo zachtjes ook. Op naar camping, had ik al uitgezocht 1 uur rijden aan de kust op een klein eiland. Maar ik dacht: wat moet ik daar om 3 uur? En besloten om verder door te rijden richting Oslo en ben in Lysekil geëindigd.  Bij camping gekeken, allemaal huisjes, en dus door. Toen zag ik op de kade allemaal campers staan, en daar sta ik nu dus tussenin😃😃😃 met stroom!

1. Jojo:
    14 juni 2021
    Oo Loes wat super toch weer. Ben blij dat Japie ook op de 4 km wandeltocht mee ging. Anders heb je savonds niets om samen te bepraten hè?? … Van wat je gezien en meegemaakt hebt. Wat zul je genoten hebben in die tuin. Blijkbaar kun jij na al het afvallen ook tegen een maaltijd overslaan. Knap hoor. En dan de eye-opener…kunnen overnachten zónder op een camping te staan. Super..ik geniet met je mee.
    Liefs jojo
  2. Marianne:
    14 juni 2021
    Hoi Loes,wij snakken een beetje naar regen,hier is het 27 graden en de tuin is kurkdroog.Zit nu maar naar het voetballen te kijken Zweden tegen Spanje 0-0 tam wedstrijdje.Van de honger zul je niet omkomen.Slaap ze.
  3. Willemien:
    14 juni 2021
    Dat was weer een drukke dag Loes .
    Veel indrukken . Dat maakt het reizen leuk . Leuk dat je een plaats kon vinden tussen de campers. Zo maak je ook nog eens kennis met andere ontdekking reizigers 😂😂 . Heb je nu wel goed weer ? Regen gaat snel vervelen. morgen weer een fijne en spannende dag toe gewenst . Sl lekker !
    Willemien
  4. John & Fong:
    15 juni 2021
    Bij een ander in de jacuzzi gaan klinkt een beetje als vreemdgaan, haha. Mooi zoals je ons die botanische tuin beschrijft, geniet van je reis Loes!
  5. Marjolein Groot:
    15 juni 2021
    Ja, dan is stroom ineens een luxe. Volgens mij ben je weer behoorlijk aan het genieten. Maar Loes eet niet te weinig hoor want daar val je ook niet van af en je bent nu ook meer in beweging. Groetjes van ons, ook aan Japie!
  6. Peter en Ron:
    15 juni 2021
    Wow, mooie reis ben je weer aan het maken zeg.
    Heel veel plezier gewenst. Geniet ervan!
  7. Jitske:
    15 juni 2021
    Geen foto's van jou tussen de grote jongens?