Garnalenvissen op de TX 20 met Herman, totaal 2 uur

11 juni 2020 - Oudeschild, Nederland

Om 10,30 vertrokken uit Oudeschild, het waaide behoorlijk en het regendešŸ˜¬,
maar ik had de poncho van Hurtigrute bij me, en i.p.v. mijn Noorse vest had ik mijn zomer dons jack uit Noorwegen aan.

Toch maar zoveel mogelijk aan dek gebleven ivm eventuele zeeziekte. Schuimkopjes op zee, dus behoorlijke deining. Maar zodra de netten overboord gingen werd het deinen minder, helaas niet de regen. Pas laatste halfuur droog.

garnalen op deze manier eten, zonder conserveer middelen is veel lekkerder! Alleen dat pellen heb ik nog niet in de vingersĀ

Fotoā€™s

1. Willemien:
    11 juni 2020
    Het pellen schijnt een kunst apart te zijn . Je moet er bedreven in zijn . Heerlijk is dat dan wel. Maar je bent weer gezond thuis . Toch even kunnen uitwaaien . Op naar de volgende trip Loes. Even geduld nog .
    Welkom thuis!
  2. Loes:
    11 juni 2020
    Dank Willemien, ja ik weet waar ik deze zomer ook nog heen wil, maar eerst huisshow, morgen begin met opbouwen. Donderdag start.
  3. Jojo:
    11 juni 2020
    Hihi...ja...dat deden wij ...Rein en ik....vroeger vaak zaterdags. Op de markt een pompje kopen en thuis ...krant op tafel en pellen maar. Nu zijn we dat lichtelijk verleerd hoor
  4. Loes:
    11 juni 2020
    Ja mijn moeder ook op zaterdag, 1 kg en ze was erg handig erin. Ik niet, heb vanmorgen geen maaltje binnen gekregen, maar wel een grote zak vol meegekregen.
    Zo vers zijn ze wel verrukkelijk
  5. Wiggersb:
    11 juni 2020
    Wat heb je weer een fantastische week gehad. Alle lekkere dingen die je gefotografeerd hebt heb daar ook iets van gegeten .?
  6. Loes:
    11 juni 2020
    Ja heerlijk, lekker kop leegmaken en morgen ertegen aan, huisshow opbouwen
  7. Kitty:
    12 juni 2020
    Lekker reisje geweest he. Dus kun je er nu weer tegenaan. Succes hoor. Groetjes.
  8. Alex:
    12 juni 2020
    Ach Loes, ik denk bij je bericht aan Ede Staal, de Groninger die het Groningse (Hoge)land bezingt (Mien Toentje) en meteen aan alle zaterdagmiddagen waar mijn vader en ik) garnalen pelden op een oude krant. Onder 'het toppen' (pellen) 'hadd'n we z'al op', zo pelden wij ook de garnalen. Trouwens, veel lekkerder dan de gefermenteerde haai op IJsland ā€¦ Ik zag je auto staan, welkom thuis, groet, Allex
  9. Marianne:
    12 juni 2020
    Hallo Loes,wat een bedrijvig vrouwtje ben je toch.Vroeger kocht ik ook altijd garnalen op de Hilversumse markt om te pellen,draaien en trekken met een beetje oefenen lukte het wel.groetjes en ik kom binnenkort.