Recht toe recht aan... nou ja bijna

28 juni 2019 - Alta, Noorwegen

Vanmorgen eerst nog snel om 9 uur gewinkeld, had wat gezien en toen weg. Maar ik stond in parkeerkelder onder het hotel, erg nauw, ik kon er net door, steil naar beneden met bocht , nu stond er een kleinere auto te steken om er uit te komen, met hulp van zijn vrouw. Er stond nog een meneer te wachten om er uit te rijden, en Ik heb gevraagd of hij mij kon loodsen, nou hij reed mijn auto eruit met 2 keer steken en mijn aanwijzingen, wat was ik blij.  Je ziet geen moer stijl omhoog!

ik had inmiddels haast gekregen, wilde de ferry halen en je weet nooit of er veel aanbod is en tussen de middag varen ze niet, ik kon wel zonder ferry’s, maar dan moest ik 125 km meer rijden. Maar het was heel rustig, dat was het 1e uur rijden, Dan kom je van de ferry af en dan rij je langzaam  in optocht  22 km naar de volgende ferry, waarom  langzaam? Het heeft geen nut om snel te rijden de pont is er toch niet.

Dan heb je 150 km afgeneden, de overtocht was over de Lyngensfjord, na de Geiranger fjord de mooiste, heb ik helaas niet gezien, nog steeds regen, regen en hoosbuien.😬😬. Totale reis was vlgs Google 5,5 uur. Nu stond er in een boek dat 90 km voor Alta, waar ik naar toe  ging, een zij weg was, 8 km afslaan, dan einde weg en dan de enigste gletscher in Europa die nog in zee uitmondt. En dan hoop je: misschien is het wel droog daar🤣🤣🙏 er stonden 5 autos geparkeerd, waarvan 4 Hollanders, hadden hetzelfde idee! Met 1 man gesproken, die zei wegwezen hier, word niets met het weer. Ik had me zo voor genomen..... maar Ja het was maar 8 km, bleek bijna 10! En terug!

om 5 uur was ik in Alta. Netjes, ff rondgereden, restaurant?, niets gezien, dus gerookte kabeljauw op crackers.

1. Marjolein Groot:
    28 juni 2019
    Hebben ze daar ook zwemroutes, Loes wat een waardeloos weer tref je toch! Wat een schattige foto’s van die Huskies
  2. Willemien:
    29 juni 2019
    Wat een onderneming met al deze tunnels. Bizar dat er gedeeltes zelfs niet goed verlicht zijn .Het lijkt mij stressvol rijden ! Ja wat kan je doen Doorrijden natuurlijk! Je moet niet claustrofobisch zijn . Avondtiurlijk
    Is het wel. Nu een beetje comfort zoeken met een leuk hotel plus restaurant . Ik hoor graag je volgende verhaal weer!
    Nu met een beetje beter weer en het zonnetje dat voor je schijnt.☀️😎🙌🏿
    Nog een fijne tijd !👋🍷
  3. Loes:
    29 juni 2019
    Zit hier in aardig B&B, van alle gemakken voorzien, ik had alleen geen zin een restaurant te zoeken.
  4. Jacqueline Oomens:
    29 juni 2019
    Je treft het niet met het weer!
  5. Wiggersb:
    29 juni 2019
    Jammer dat je de gletcher niet in de zee hebt zien stromen is een fantastisch gezicht. In Alta heb je historisch ik geloof schilderingen let je echt gaan kijken. Ik wens je beter weer op je tocht naar het noorden geen regen meer. 🍷🍷🍷