Een prachtige dag vandaag, de zon scheen van 10- 3 uur, daarna natte sneeuw buien, later zon

29 juni 2019 - Alta, Noorwegen

Eerst naar de Noorderlichtkathedraal, ging de indrukwekkende moderne kerk binnen met regen, heb daar toch wel even gezeten, geen dienst, kaarsje opgestoken voor goede mooie reis verder, en toen ik buiten kwam scheen de zon!   Wat een verademing!

plan direct gewijzigd: nu niet naar museum met de rotstekeningen, maar naar Kautokeino, 140 km landinwaarts richting zweedse grens, daar zit Juhl,s zilvergalerie, wereld beroemd voor de sieraden. Schitterende tocht door een mooie Canyon met wildstromende rivier/ watervallen. Genoten van de pracht en de zon. Iedere 5 meter stoppen voor weer mooiere foto’s. Uurtje rondgekeken  (en mooi sieraad gekocht) en weer 140 km terug, wilde om 4 uur terug zijn voor het museum. Onderweg veranderde het weer plotseling, zon weg en natte sneeuwbuien, temperatuur zakte naar 5 gr. Lekker warm in auto.

in Alta gekomen was het droog, maar dreigend naar meer ellende. De rotstekeningen zijn uiteraard buiten, verspreid over 4 km rondtrip, behoorlijk heuvelig , maar goede paden/ plankieren. Als het echt slecht weer ging worden mocht ik morgen met hetzelfde kaartje weer komen. Het bleef droog en Ik heb allé rotstekeningen kunnen zien. Het was wel een heel pittige wandeling, vooral als het omhoog ging.

Gevraagd in museum naar restaurant, leuk restaurant, tapas gegeten en werd toen door 2 Noorse buurmannen uitgenodigd om aan hun tafel te komen zitten. 1 bleek wat nederlands te praten, zijn vader kwam uit Nijmegen. Gezellig gekletst en om 10 uur naar huis.

1. Ingrid Busch:
    30 juni 2019
    Loes toch! Wat ben je moedig, doortastend en ondernemend bezig! Ik ben er jaloers op! Hals un Beinbruch wensen de Duitsers elkaar toe als ze het goed met je voor hebben. Ik doe het op zijn Nederlands: behouden vaart!
    Mag dat opgestoken kaarsje zijn goede uitwerking hebben....
  2. 30 juni 2019
    Loes ik doe het je niet na en wat zie je mooie landschappen en zelfs sneeuwbuien maak je mee.! Hoe bijzonder!
  3. Willemien:
    30 juni 2019
    Dat was me het dagje wel ! In een dag alle seizoenen . Dat is bijzonder! De zon geeft een mens toch de nodige energie . De wereld ziet er ineens heel wat vrolijker uit. Ik hoop dat je een mooi sieraad hebt kunnen kopen . Ook dat zijn bijzondere herinneringen ! Ik ben benieuwd .
    Ik kijk uit wat je vandaag weer hebt beleefd en hoop dat het zonnetje wederom voor je schijnt. Je bent alweer halverwege . Geniet ervan met al het moois om je heen loes.😎⛄️🌤☔️⁉️
  4. Jitske:
    30 juni 2019
    Maak eens een foto van dat sieraad, ben benieuwd!
  5. Wiggersb:
    30 juni 2019
    De noorderlicht kathedraal heb ik natuurlijk niet gezien ziet er erg modern uit wel de rotstekeningen gezien gelukkig ziet er alles mooi in de zon uit. Sterkte op je weg naar het noorden
  6. Mieke:
    30 juni 2019
    Ja Loes, ik ben heel benieuwd naar je Scandinavische sieraad.....
    Hoop voor je dat je nu een tijdje zonneschijn zult hebben.
    Wat een onderneming. Ben benieuwd hoe je, eenmaal terug in Nederland,
    over de afstanden hier denkt!
  7. Elske:
    1 juli 2019
    Eindelijk een zonneteken, ook voor jou daar in dat hoge noorden! Bizonder hè, na dat kaarsje!
  8. Hanneke:
    1 juli 2019
    Loes, wat een prachtige reis, mooie foto's, leuke winkel; wat een avonturen!
    Wat ben je inmiddels Noordelijk gekomen. Prachtig.
    Natte sneeuw is moeilijk voor te stellen, terwijl het hier weer tropisch was...
    Genier verder!
    H. groeten van ons uit Soest.