Onbedoeld een lange rijdag. Van Ottobeuren Duitsland naar Naturno Italië

1 september 2021 - Naturno, Italië

Van Duitsland via Oostenrijk naar Italië, klinkt ver, maar eigenlijk valt het mee,…..BEHALVE als aan het eind van je reis de campings vol blijken te zitten, en dat zat niet in de planning! 2,5 uur zoeken en rijden en weer voor een dichte deur en het werd donker en dan op bochtige 2 baans wegen…. Daar word ik niet blij van, wilde al bij hotels aankloppen, maar kreeg het laatste plekje op camping Wald in Naturno, vlak voor Meran in Sud Tirol, Italië, Alto adige vallei. Wilde al om 5 uur stoppen, heerlijk weer, 20-22 gr volop zon, in Schluderns bij de Spar eten gehaald, maar ik moest erg nodig naar de wc en naast de Spar maar even bij de bar gaan zitten, lekker een Aperol-spritz en uiteindelijk bauernbrot mit kase und speck besteld. Mooi klaar en de worstjes plus zak van Hak zijn voor morgen. Toen naar Prad, 2 campings, vol, nou ja drukke buurt en het was pas 6 uur dus geen probleem, er zijn hier veel campings op naar de volgende. Camper plaatsen zijn hier niet. En het werd later… ergens kon ik alleen 2 nachten blijven voor € 44,= p nacht, nou ff niet, was Pas 7 uur, maar helaas de volgende campings allemaal vol.

vanmorgen eerst naar de Basiliek van Ottobeuren, overweldigend en overdadig versierd. Wilde nu ik zo “dichtbij” was toch naar Kaufbeuren, 35 min rijden maar!  Leuk stadje, rondkijken, VVV bezocht en een vroege lunch genomen, gerookte zalm salade, kan ik de dag wel mee door. Helaas was de “ schmuckaustellung” pas om 2 uur open en dat paste niet in het programma.

Op naar Fussen, Fernpass, Landeck, Nauders en Reschenpas. Druk, druk, file, file, maar dat gaf ook mogelijkheid tot plaatjes schieten, wat is deze route mooi!! Verse sneeuw op de Zugspitze en er omheen. Alles bijelkaar duurde het 4 uur vanaf Kaufbeuren tot  bij de Italiaanse grens.  Thuis moest ik een formulier invullen voor Italië, waarin ze vroegen: bij welke grens kom je binnen? En hoe laat? Hoe kan ik dat nou weten! Maar ik heb ingevuld 16.00 uur… En ik was daar precies! Maar geen controle, nog beter gezegd: geen douane of politie aanwezig.!🥴😬

Nog even bij het verdronken dorp bij Reschen gestopt, en de kerktoren uitvoerig gefotografeerd.

1. Willemien:
    Goeie morgen Loes ,
    Het is inderdaad prachtig daar . Het zonnetje maakt het ook vrolijk . De regels die gelden voor corona verschillen nogal
    per land . Het brengt veel verwarring met zich mee. Kortom waterdicht zijn zij zeker niet . Veel nalatigheid!!!
    Het enige wat men kan doen is : goed opletten en jezelf zoveel mogelijk beschermen. Vervelend als je zo moet zoeken voor een slaapplaats. Gelukkig ben je flexibel genoeg en bedenk je wel weer een oplossing. Ik kan je beter “Floortje 2 “ noemen 🚗🚘 Loes reist Europa met “JAPIE “ rond J! Het is een reisprogramma waard voor omroep Max . Wij hebben Erica en Floortje al . Jij past er goed bij in deze reeks van programma’s . De mogelijkheden /uitdaging of belevenis: met .Loes onderweg gedurende corona !☕️🌮🍔
    Nog een fijne reis !!!
  2. Willemien:
    2 september 2021
    Ps Je kwam goed over op tv . Een kleine introductie voor het nieuwe seizoen van het programma van onschatbare waarde. Je was er om 5 uur al bij Max en later tijdens de aankondiging voor komende week 👍
    Heel leuk !!!!
  3. Hans Bouwman:
    2 september 2021
    Loes, juist je verhaal blijkt dat je wel heel flexibel moet zijn met al die volle campings maar zo kennen we jou ook. Prachtig die landen en eilanden Hans en ik hebben de Middellandse Zee een jaar lang bevaren,golden memories, doe ze de groeten, adios!!! Hans.
  4. Wiggersb:
    3 september 2021
    Goede reis verder en zonder pech van volle campings. H
  5. Marianne van Ravenswaay:
    3 september 2021
    Wat vervelend dat je zo moest zoeken naar een plekje op een camping, helemaal als het donker wordt! Mooie route. Dat verdronken dorp, niet eerder van gehoord, hoe kwam dat, weet je dat ook? Goede reis, ik volg je verhalen met grote interesse, zo leuk!