NeuGablonzer Schmuck. 800 km gereden en sta op camping in Ottobeuren, vlak bij Kaufbeuren

31 augustus 2021 - Ottobeuren, Duitsland

Wat heeft dit nu te maken met mijn reis?  ooit van Gablonzer Schmuck gehoord? Vast niet🥴🙃😉. In de 70er jaren verkocht ik veel Neugablonzer schmuck, er kwam ieder jaar rond Sinterklaas een vertegenwoordiger bij ons thuis, (altijd gekleed in een lange grijze alcantara jas, in die tijd een vermogen) die de orders voor het volgende jaar kwam opnemen. Het waren een soort halffabrikaten waar wij stenen aan toe voegden. Hiermee waren wij uniek, en we waren goede klanten! En die firma’s zaten in Kaufbeuren en omgeving, Ottobeuren. Nu nog is er een school voor smeden, zoals bij ons in Schoonhoven .

Mijn reis tot nog toe: om vlak voor 9 uur vertrokken, dankzij Loes mijn hulp die een uurtje vroeger begon. Via Arnhem-Nijmegen-Venlo-Mönchengladbach en toen hield de 61 op, afgesloten door de overstromingen. Toen moest ik alsnog via Keulen de zeer drukke 3 op en dat is dan nog erger als de 61 niet open is. Heeeel veeeeel wegversmallingen , 80 max, en dan maar weer vol gas. Wel veel gestopt om te laden en te lossen, soms om het uur. Verder via de 3 Wurzburg, Ulm en Memmingen en na 9 uur en 800 km voldaan op de vrijwel lege camping in Ottobeuren gearriveerd.

Toch maar moed geschept om in het stadje te gaan eten, weer de auto in. Veel restaurants gesloten, maar in hotel-restaurant  op de markt lekker gegeten, tournedos met veel kleine cantharellen. En ineens schrik ik: heb het snoertje vergeten uit de koelkast te trekken, en ik weet dat een 1/2 uur geen kwaad kan voor je accu, maar 1,5 uur 🙃🥴oh jee als die nog maar start.😃😃👍👍👍

1. Jitske:
    31 augustus 2021
    De accu deed het nog gelukkig.
  2. Boukje Abbink-Bruining:
    31 augustus 2021
    Ohh die Loes en kon je gelijk weer een eindje rijden om de accu op te laden. Mooie reis gewenst.
  3. Liesbeth:
    31 augustus 2021
    Ik kijk weer elke dag uit naar je nieuwe reisverhalen. Veel plezier.
  4. Edzo:
    31 augustus 2021
    Schitterend daar, Loes. Ik ken het heel goed daar, ik kwam vroeger veel bij alle Schmuck leveranciers, o.a. Dworsky maar ook veel anderen. Wij leverden daar byoux, riemen & ceintuurs. Leuke tijd gehad daar en altijd goed aan verkocht😀
  5. Willy Schoeman:
    1 september 2021
    Gablonzer schmuck is uitgebreid te zien op het internet. Leuk, zelfs kerstversiering. Overigens is er een mooie midgetgolf baan in Ottobeuren. Prettige vakantie!
  6. Loes:
    1 september 2021
    Hi Edzo, je had me inderdaad verteld dat je vroeger in sieraden handelde, maar dat je ze verkocht in Kaufbeuren wist ik niet, leuk!
  7. Willemien:
    1 september 2021
    Zo zie je loes de wereld is klein . Soms zijn het bizarre dingen . In dit geval natuurlijk erg leuk . Ik kende het niet ! Weer wat geleerd ! Alles tegenwoordig 3 x checken alvorens je vertrekt . Zou heel vervelend zijn met een lege accu te staan . Beter een lege ijskast dat is over het algemeen snel weer te vullen ! Goeie reis !
  8. 1 september 2021
    Je reis is behoorlijk heftig begonnen met wegversmallingen toch heb je veel kilometers gemaakt. Genieten weer van de mooie omgeving! Ga zo door, goede reis.
  9. Wiggersb:
    1 september 2021
    Deed de accu het nog of moest je een eind rijden om op te laden? Goede reis verder en zonder moeilijkheden
  10. Marjolein Groot:
    1 september 2021
    Maar Loes krijgen ze niet zo snel uit haar evenwicht ! Heb je net gezien op de t.v., wow , wat zag je er goed uit. Ben benieuwd naar volgende week. A.u.b. Voorzichtig en veel plezier!
  11. Wil.uit N'sluis:
    2 september 2021
    Begin nu aan je reis verhaal. Het kan ook niet altijd op rolletjes gaan en dat is het erge ervan, dat je lekker op wil schieten en kilometertjes wil vreten noem ik het altijd en dat gaat dan net niet. Maar hoop dat je verdere reis beter zal verlopen. Voor ons is die overstroming al lang verleden tijd , maar daar heb men er nog altijd last van. Maar hoop dat Japie het allemaal rustig tot zich neemt. Je was al met je koppie op tv bij Tijd voot max, daar had men het al over de jij het moeilijkste project van het jaar had gehad.
    En later ben je nog een keer in het programma een keer in beeld geweest. Zag er heel mooi uit. Maar nu je een BN ben kan je niet gewoon over straat ha,ha,ha, maar goed dat je weg ben. We zien het volgende week ben er benieuwd naar Hoop voor je dat er een mogelijkheid is dat je het zelf ook zien kan. Wens je een fijne reis toe. Wil.