Murphy slaat op hol…..,🥶

20 juni 2022 - Canmore, Canada

Vannacht was het berekoud 2 gr en mijn slaapzak plus 1 deken houd maar warm  tot 5 gr. Dus ik sliep niet lekker, toen ineens piep piep……piep piep. Ik deed  mijn kop onder de dekens en probeerde warm  te worden. Wilde Boukje niet storen. Pas om 6 uur bij opstaan hoorde Boukje het piepen. Praktisch als ze is ging ze kijken waar het geluid vandaan kwam, vond de centrale verwarming en uiteindelijk bleek de piep uit de vriezer te komen. Rood lampje!?☹️😟  Ook deed de afzuiging in de badkamer het niet meer, komt allemaal piepschuim uit de ventilator in plaats van wind! Nu ik dit blog schrijf piept er weer iets. 🥶😨 En nog iets:  De buitendeur gaat soms tijdens het rijden open en vanavond weer nu we hier op de camping staan. Maar het grootste probleem is dat, toen we vanmiddag hier aankwamen, de motor van de uitschuifdame niet meer werkte! Verschillende keren geprobeerd, buurmannen er bijgehaald die ook een uitschuifdame hebben. Maar helaas pindakaas. Eerst het nr gebeld van de Ford assistentie, meer dan half uur aan de lijn gehangen. Toen Fraserway de pechhulpdienst gebeld, direct aan de lijn en hoorde het verhaal aan en zei: sorry lady, ik heb geen monteur, morgenochtend wordt u gebeld voor een afspraak, kon daar met wat praten niets aan veranderen. Wat is nu het probleem: Boukje kan moeilijker omhoog in haar bed komen en ik überhaupt niet. Maar na afloop van het gesprek van 1,5 uur wachten enz kwam ik naar buiten en zag dat de achtersteunen naar beneden zijn en de ene zijde hangt 3 cm boven de grond en de andere zijde 8 cm. Dus 2 dingen: we staan scheef en kunnen zeker niet meer rijden!!!!!
mij benieuwen hoe deze nacht gaat verlopen. We blijven wel lachen, maar zijn wel teleurgesteld

1. Gini van van Bokhoven:
    20 juni 2022
    Wat een pech allemaal, ik hoop dat het snel goed komt met alle mankementen, aan de camper, en wat koud s'nachts, dat slaapt niet echt fijn. Wel fijn dat je nog kunt blijven lachen, succes verder.
  2. Aderik Buenk:
    20 juni 2022
    Wat een verhalen met de camper allemaal. Dat ze het maar eens goed komen maken voor eens en voor al. Desondanks toch veel plezier gewenst!
  3. Jojo:
    20 juni 2022
    Ik hoop wel dat dit begin perikelen zijn zeg. Wat een ramp. Gelukkig blijven jullie positief. Hoop dat ze dit snel kunnen oplossen. Sterkte er mee
  4. Boukje Abbink-Bruining:
    20 juni 2022
    Een andere camper is het minste. Gatver en jesses.
  5. Janneke:
    20 juni 2022
    Wat een verhaal, wel vervelend die mankementen. Hoop dat het snel is opgelost. Toch veel plezier samen.
  6. Jitske:
    20 juni 2022
    Ze kunnen jullie beter een andere camper geven, dit is echt een maandag product. Wij hebben zelfs met vorst het niet koud gehad onder het donzen dekbed.
  7. Elske:
    20 juni 2022
    Mijn hemel, Loes en Boukje, waar zijn jullie in verzeild geraakt?
    Heb je ergens in je huurcontract iets van garantie staan? Ik stuur jullie alle geluk voor het vervolg van de reis! 💕💕💕💕💕🍀🍀🍀🍀🍀☀️☀️☀️☀️☀️
  8. Annemarieke:
    20 juni 2022
    Wat is een ‘uitschuifdame’?!
    Klinkt zo grappig. 😊
  9. Marjolein Groot:
    20 juni 2022
    Mannen weten toch wel hoe ze met een uitschuifdame om moeten gaan ?
  10. Marianne van Ravenswaay:
    20 juni 2022
    Wat een toestanden hebben jullie met die camper, en dan ook nog koud 's nachts. Hopelijk was dit het, is Murphy klaar met jullie, en valt er toch een hoop te genieten en te lachen!
  11. Wiggers:
    20 juni 2022
    Lekker geslapen weer een mooie dag geniet van de prachtige natuur ik heb met
    Marijke deze weg ook gereden geniet van de rest van jullie reis
  12. 20 juni 2022
    Blijven lachen gelukkig zijn jullie samen dat helpt kun je elkaar steunen. Koud en een camper met behoorlijk veel mankementen, balen! Hoop voor jullie dat het weer gerepareerd kan worden. Buiten dat kun je toch nog genieten van de prachtige natuur.
  13. Ineke Bolger:
    21 juni 2022
    Oooh wat een pech. Maar tegelijkertijd speel jij het.klaar Om te focussen op een monteur ook al laat hij op zich wachten uiteindelijk komt er natuurlijk een oplossing.
    En die komt er natuurlijk .Wat een bijzonder verhaal voor je reisverslag. Maar op dit moment is het natuurlijk een giga tegenvaller.
    Geniet van je humor…. . En de mooie omgeving
  14. Alex:
    Hi Loes,

Murphy's Law, maar dit is wel erg veel Murphy. Ik heb ooit ook zo'n vakantie meegemaakt, vervelend, wat heet, maar tig jaar later kun je er vast om lachen. Geniet maar toch en ik wens je een prachtige vakantie en vooral een gezonde thuiskomst.
  15. Herman:
    21 juni 2022
    Hoi Loes, niets zo vervelend als problemen met je vervoermiddel tijdens de vakantie. Ik kan er van mee praten. Nog voor de we bij de Mont Blanc tunnel waren, ben ik al van de snelweg gegaan met een rare melding op mijn dashboard waardoor ik de Opel pechdienst moest bellen. Het verhaal is te lang dus de detail zal ik je besparen, maar de Opel dealer in Aosta adviseert om maar er mee door te rijden en als het te erg wordt willen ze wel repareren maar niet voor het einde van deze maand. Gelukkig blijft de auto onverstoorbaar doorrijden met af en toe de melding. Toch hebben we de reisplanning aangepast en gaan niet dieper Italie in.
    Groetjes en sterkte met de techniek.