Chocolate tour

26 juni 2018 - La Fortuna, Costa Rica

overal zie je plantages in de jungle van cacao bomen met bord Chocolate tour.

Een zeer bevlogen eigenaar van familie bedrijf leidde ons rond, ondertussen liet hij allerlei fruit proeven: zuurzak, zoute mango, papaya, star fruit, rambutan- lichee, verder diverse pepers, koffie planten, diverse kruiden en vanilla, dit is een orchidee plant. Dit alles is nodig om chocolade te maken.

Daarna de demonstratie hoe chocolade gemaakt wordt op de ouderwetse manier die deze familie nog gebruikt.

Rijpe gele vruchten worden geopend en het zaad, gedroogd in de zon, gebrand en gemalen. Dan vermengen met rietsuikerwater en kruiden.

En na afloop echte chocolademelk gedronken.

1. Bob Gerzon:
    28 juni 2018
    Wat een reis weer Loes, geweldig! De tocht in het tuigje valt nauwelijks te overtreffen. Ik ben je al enige dagen kwijt op Zoek vrienden. Jos van der Lans is niet toevallig de tekstschrijver Jos van der Lans?
  2. Jojo:
    28 juni 2018
    Da's echte Pure chocola..hihi..kom je niet van aan en krijg je geen migraine van. Heeerlijk 'k zou me vol eten.
  3. Jitske:
    29 juni 2018
    Mooie vulkaan!
  4. Marjan mundt:
    30 juni 2018
    Loes wat top weer die foto's en verhalen. De zuurzak gaf mij sweet memories aan mijn kindstijd in Indie. Jammer dat je ze bijna niet hier kan krijgen, want ze zijn zo lekker. Blijf nog maar genieten en wij genieten op deze manier mee.
  5. Fong:
    1 juli 2018
    Loes, What an interesting trip you are making! All these delicious tropical fruits, papaya, star fruit, lichee........ remind me of Hong Kong. Nice that you keep me informed about your trip, in this way I can share some of your experiences.
    Enjoy the rest of your trip.