Alaska, here i come

21 juli 2018 - Anchorage, Verenigde Staten

Door Laura en Dan naar Schiphol gebracht, file bij Schiphol, drukste weekend, dus logisch. De deuren van hal 2 waren gesloten, Iedereen moest via hal 3 om dan in lange rij naar de juiste balie terug te lopen in hal 2.😬😬😬

Bagage weg, lange rij security, drank kopen ( 2 halve liter plastic flessen waren er niet meer, dus 1 L Drambuie) en lange rij voor Delta extra USA check. Tijd was omgevlogen, met rolstoelvervoer ga je als 1e aan boord.

9,5 uur vliegen naar Seattle, daar stond rolstoel al weer klaar, (immens groot vliegveld met ondergrondse trein) met aardige begeleidster naar bagageband en daarna koffer weer inleveren voor volgende traject.

Bij security was 1e vraag: are you 75?, (heb een oude kop!) yes dan hoeven je schoenen niet uit!

En toen begon het gedonder: op Schiphol waren ze vergeten de Drambuie in te sealen, en de security haalde de fles uit rugzak, mag niet, weg fles, ik jammeren, toen 2e meisje erbij, begon te ratelen en ik zei alleen maar: sorry i don,t understand, vertel het maar aan begeleidster. Ik was al behoorlijk moe van lange vlucht. Ze hadden bedacht dat ik de rugzak zou inchecken en dan kon de Drambuie wel mee, op hoop van zegen dat de fles niet breekt!!!😬

Op naar de volgende gate voor vlucht naar Anchorage. Het nadeel van rolstoelvervoer is dat je langs alle leuke tijdverslindende winkels en restaurants rolt, en als je dan eindelijk bij de juiste gate bent, kan je niet meer terug lopen om te schoppen/ snuffelen en eten. Dus klappend van de honger in vliegtuig klef wit broodje met lekkere turkey en zakje chips voor 8,99 dollar gekocht en mini flesje wijn🤪. Weer ruim 3 uur vliegen.

1. Ina Panman:
    22 juli 2018
    Tjonge Loes! Petje af! Je bent niet bij te houden. Weer een fantastische reis! Veel plezier en geniet ook van je flesje( moet je wel een poosje mee doen in de rimboe van Alaska)
    Benieuwd naar je volgende verhaal.
  2. Jojo:
    22 juli 2018
    Gut meis...ben je echt thuis geweest??? 🤔🤔of was dat in je dromen😴😴. Goddank je bent weer op reis...Tsja weer zo'n mens...heeft ze rolstoelvervoer en dan nog kankeren. Ik neem aan dat je nu gaat 🎣🎣 en🚣‍♀️🚣‍♀️. Ik hoor/lees het graag weer. Ben benieuwd. 💋Jojo
  3. Jos:
    22 juli 2018
    Pfff...ik hoop dat Alaska diametraal een andere wereld laat zien! ( ook weer niet TE, want je bent wel eenzame op leeftijd!)
  4. Jos:
    22 juli 2018
    “ bij eenzame stond “ een dame” dat doet dus de automatische spellingscorrector!😖
    Maar zo alleen tussen de ijssschotsen zul je je ook misschien wel een keer “eenzaam” voelen...Aan de andere kant...Wat een intense ontmoeting met een stuk natuur!! Geniet!! En gezond weer terug!
  5. Jaap Vroon:
    23 juli 2018
    Allemachtig Loes wat reis jij veel. Ben je iets aan het inhalen dat je in een vorig leven tekort bent gekomen.
  6. John & Fong:
    23 juli 2018
    Het is geweldig Loes, zoals jij de wereld beet pakt. En maar zielig doen in die rolstoel, haha, je weet het weer mooi te regelen. Veel plezier!!
  7. Hanneke:
    Ha Loes,
    Leeftijd discriminatie heeft soms ook zo zijn voordelen,
    toch, zo te zien? Je had dus echt geen gun in je schoenen?
    Geniet van de nieuwe avonturen in Alaska!
    René en Hanneke.
  8. Alex:
    24 juli 2018
    Hi Loes,

Ben weer benieuwd naar de rest van je verhaal, je verveelt je duidelijk niet, jij naar de sneeuw, wij naar de 36 graden . . . Ben eigenlijk nu wel een beetje jaloers op je . . . Alaska en koelte, iets om naar uit te kijken.
    Proost!
  9. Louise Mater:
    25 juli 2018
    Hier ook extreem, 30 gr en geen wind, bloedjeheet
  10. Quinn:
    28 juli 2018
    Hello Louise!
    It was great to host you in Glennallen, Alaska, and I very much enjoyed visiting with you about your travels!
    Some people make the world nicer by being in it - and that is you 😊 -You are an inspirational lady! I am very happy to have met you.
    Warm regards from Alaska:) -Quinn Falkner