500 km prachtige route, slaapverwekkend, aldoor hetzelfde landschap.

30 juli 2018 - Haines Junction, Canada

Lange dag vandaag, vlug weg, ontbijt onderweg, maar alles waar ik langs kwam dichtgeplakt met kranten. Uiteindelijk 11.30 brunch, snelle Jelle helpt wel!

Slaapverwekkend omdat het heet is 26-29 gr C en bossen, meren, bergen, soms met sneeuw bedekt, gletschers, prachtig allemaal, maar 500 km lang......en door hitte geen wildlife te zien, je blijft wel speuren, en af en toe mee- of tegenligger.

Voor het gemak stop ik mijn buiktasje met paspoort, geld, creditcards op lange routes in mijn rugzak in de kofferbak. Nu dacht ik dat er geen douane was op dat stuk wat ik ging rijden, je gaat Yukon in maar dat hoort toch bij Canada.

aan chagrijnige Canadese douanier geef ik copie paspoort, dat is niks zegt hij, en ik zeg: mijn paspoort is in de trunk, hij kwaad, hoort niet!!!, mocht het pakken, en toen toeterde mijn auto 2 x, doet hij automatisch, hij nog kwader waarom ik toeterde, dus zeg: automatisch, hij barste bijna uit zijn vel. Toen het hele riedeltje van guns, drugs, alcohol enz en ik zei: alleen wijn 😄 Kreeg nog een hele preek na, mijn 2e preek deze week😜

Nog een paar stops bij visitor centers en ghost town Silver City en een bijzondere native begraafplaats.

1. Jos:
    31 juli 2018
    Valt nog mee dat je geen strafregels hoefde te schrijven...Hoop wel dat je boeiende dingen gaat zien Loes...té veel van hetzelfde wordt je ook niet vrolijk van...
  2. Fia:
    31 juli 2018
    Loes, Geweldig wat je allemaal onderneemt en ziet, wat indrukwekkend allemaal!
    We zijn vol bewondering, dank je wel voor alle mooie verhalen en foto,s.
    Een heel mooi en voorspoedig vervolg van je reis toegewenst en een behouden
    terugkomst.
    Hartelijke groeten!
  3. Herman:
    31 juli 2018
    2 preken in een week; je wordt nog eens bekeerd.
    Geniet ze.
  4. Caroline Bink:
    31 juli 2018
    Hai Loes geweldig wat je allemaal beleefd, geniet van al je verhalen .Heb je al een paar keer gemailed maar krijg steeds het bericht onbestelbaar snap er niets van want andere reacties krijg je wel.Dus probeer het nog maar eens. Groetjes en tot het volgende verslag.
  5. Loes:
    Heb deze dus wel😄
  6. Jitske:
    1 augustus 2018
    Reizen en ongemak het hoort bij elkaar.
  7. Alex:
    1 augustus 2018
    Je bent een bofkont Loes, je geniet van een prachtige reis en daarnaast vergader je ook nog eens religieuze ervaringen.
    Me dunkt, tamelijk uniek . . . toch!