Kaas en wijn proeverij

24 september 2021 - Dolianova, Italië

Om 13.30 uur begon de kaasproeverij met rondleiding, MAAR we zaten nog 200 km daar vandaan, dus de keuze was of om 8 uur gaan rijden, binnendoor, kronkelige weg, of wat omrijden en de snelweg nemen. Dat laatste heb ik gekozen. Maar ach dat schiet zo op dat ik een afslag heb genomen naar een bezienswaardigheid. Terug op de snelweg zag ik Nurache village, Unesco site, dus weer van de snelweg. En dat was schitterend, toren en graftombe uit de Nuraghe tijd, 11e- 9e eeuw v.C. Groot complex, helaas geen tijd om het geheel te bekijken. Ik keek tussendoor hoelang ik nog moest rijden, 1.09 uur en het was 12.10 , dus uitgang zoeken. Slechte keiige weg, en ik heb weer last van peesschede/ slijmbeurs en loop met stok. Te veel Geforceerd!
Toen maar laagvliegend naar de kaasfabriek en kwam precies op tijd binnen en moesten er na mij nog 4 komen. Grote fabriek met oa pecorino kaas, veel export. Veel gelopen ook veel trappen en erna een proeverij met kaas en wijn.

Met 20 minuten waren we bij het wijnhuis, daar heb ik niet de rondleiding gedaan, te moe, pijn. Uiteraard wel de proeverij, 4 wijnen geproefd met kaas en worst, de kaasfabriek en winery werken samen. En het leuke is dat we nu in 1 lange rij op de oprit van het wijnhuis staan, met uitzicht op de wijnvelden.

1. Edzo:
    24 september 2021
    Tis ook allemaal best veel wat je doet, meemaakt en op je netvlies krijgt, ❤️‍🩹 beterschap en misschien iets rustiger an!
  2. Loes:
    Morgen niet ver rijden en2 nachten op de camping, dus iets rustiger🥴🙃😁
  3. Peti van Campen:
    Sterkte
  4. Marian:
    24 september 2021
    Je hebt wel weer van alles gezien -Nurache villa!- en geproefd. Dus Loes, je haalt er t maximale uit. 👍
    Veel plezier nog op deze trip!
  5. Willemien:
    24 september 2021
    Dat komt nu goed uit 2 rustdagen ! Een slijmbeurs ontsteking is erg pijnlijk . Ik weet er alles van . Maar je moet nog wel verder met deze fantastische reis . Dus wel wat rust nemen . Je mag vast een extra glaasje wijn tegen de pijn . Heerlijke kaas hebben zij daar . Geniet nog en voorzichtig ! Veel sterkte
  6. Ingrid Busch:
    24 september 2021
    Gut Loes, het zit bij jou steeds weer mee en ook weer tegen. Dat “laagvliegend” vind ik leuk.
    Ik kende het alleen maar van: “de teckels vliegen weer laag vandaag”.
    De begrippen : “lurven” en “hurken” vind ik ook al zoiets wonderlijks. Waar zitten die eigenlijk?
    Mijn wijnproeverij van vanavond, na 600 km rijden!, maakt bovenstaande materie tot een lastig raadsel. Geniet maar heerlijk verder! Liefs, Ingrid.
  7. Boukje Abbink-Bruining:
    25 september 2021
    Niet te geloven mooi daar. Sterkte met je slijmbeurs en de pijn. Beterschap. Vooral heel veel genieten. Wat een reis!
  8. Wiggersb:
    25 september 2021
    Wat een mooi eiland de nuraghe vind je oberal langs de kust, heb je bij de wijnproeverij ook kaas met wormen gehad. Smaakt heerlijk beterschap met de slijmbeurs ontsteking geniet van Sardinië
  9. Marjolein Groot:
    25 september 2021
    Peesschede/slijmbeurs ontsteking allemaal niet leuk en zeker niet als je op vakantie bent, maar één ding is zeker: je weet weer dat je leeft. Eerst op stap met Japie en nu ook Stokkie erbij ! Je blijft ons trakteren op hele mooie foto’s en daar zijn we je dankbaar voor.