Ik was Pechvogel vandaag, en Murphy erbij.

6 juli 2021 - Säter, Zweden

Met wakker worden, 6 uur, regende het. Jammer, ff wachten, ja het duurde wat, kon natuurlijk wel ff voort op de i pad, maar wilde vroeg weg naar Falun, kopermijn. dus niet vroeg weg, douchen en wc legen neemt toch tijd en je wilt niet in de regen lopen. Werd 10,30u  met afrekenen erbij. Op nog geen 5 min rijden zie ik veel auto’s staan; een heel complex met oude huisjes vol met handgemaakte artikelen. Ik had er zo een huisje kunnen huren en dan had ik goed verkocht. Mooie artikelen. Nu daar heb ik leuk een tijd rondgescharreld. Om 12.30 weg. Een stukje op weg naar Falun bedenk ik dat ik een standaard voor op balkon heb laten liggen. Terug en ja hoor was naast mijn auto gevallen. Weer door en om 14.00 ben ik bij de mijn in Falun, nou ,ik  was niet de enige!

mijn bezoek de mijn in kon pas om 4 uur met engelse gids, ok, maaaaaar blijkt dat de lift kapot is en 600 treden af nou ja, maar oooop? Japie sleurt me niet omhoog. Helaas 2e keer op deze reis dat de mijn voor mij niet doorging. Toch heb ik er nog 2 uur doorgebracht. Museum, gebouwen, zeer interressant.

Om 4uur klaar en nu een camping, was moe, en de 1 na de andere was vol of verdwenen en zo heb ik moeten zoeken en rijden totdat ik om 19.15 uur een camping vond, na veel vragen en omdraaien. Behoorlijk uitgeput! Blijf hier 2 nachten

1. Marjolein Groot:
    7 juli 2021
    Volgens mij ging het niet helemaal “van ze roodkopere” deze dag. Neem nu even je rust anders gebeuren er rare dingen. Maar je foto’s zijn weer geweldig.
  2. Marian:
    7 juli 2021
    Vandaag vast meer geluk Loes. Wel weer een mooi verhaal en foto's/
    Fijne dag voor jou!
  3. Loes:
    7 juli 2021
    Ja vanmorgen een lekkere klungel ochtend, en het is somber weer, dus knus in mijn huisje.
  4. Willemien:
    7 juli 2021
    Even klungelen is ook weleens lekker . Dan kom je weer tot rust ! Mij niet gezien om een afdaling te maken van 600 meter . Ook al had het gekund . Ik zie het wel op een film . Zou helemaal claustrofobisch worden ! Je hebt dan geen controle . Je kan niet weg .
    Al met al beleef je mooie avonturen . De natuur is geweldig met al zijn pracht en de beesten . Heel indrukwekkend . Hoop dat je nog leuke dagen hebt! En doe je een beetje voorzichtig ? Je lijkt wel 18 !!! Wel respect dat je het allemaal doet . Over het zwakke geslacht gesproken !👍👍 Menig man durft het niet alleen .
  5. Loes:
    Dank Willemien
  6. Ineke Bolger:
    9 juli 2021
    Dag kranige Loes, wat een avontuur zeg. Als ik dit zo lees dan ben ik extra blij voor alle dagen dat je bij jezelf achteraf gedacht hebt, zoals Michael het zou zeggen: o simpel just a piece of cake!

Maar deze ervaring was wel even iets anders. Gelukkig sla je je er goed doorheen en heb je toch nog voor een deel kunnen genieten. Maar nu even goede rust nemen.
    Even een lekker glaasje wijn en meteen je bedje in. Of vind je dat te drastisch. Ik wens je morgen een hele andere dag toe. Geniet van alles wat nog voor je ligt.