En na de muggen………kwamen de bulten……en de jeuk

20 juni 2021 - Sandarne, Zweden

Mijn huid lijkt hier en daar op een wasbord, overal verschenen de bulten, mijn oorschelpen zijn bloemkoolroosjes, dus smeren en spuiten met anti mug. Heb een hele batterij van spullen voor muggen uit Canada en Alaska meegenomen. Mijn gezicht staat in brand, dus op zoek naar een apotheek, maar die zijn dun gezaaid op het platteland. En toen ik hem vond: gesloten! Helaas- pindakaas. Als het maandag nog zo is ga ik weer zoeken.…

Gisteravond na een heftige regen- donderbui werd het koud binnen, dacht net ik pak het kacheltje erbij, maar zo kort voor slapen vond ik het geen goed idee.  Dus koud naar bed, dubbeldekbed en plaid, sokken aan en werd ik langzamerhand warm en begon de jeuk en krabben…smeren. Niets is erger dan jeuk. Na 2 uur eindelijk in slaap gesukkeld.

1. Willy Stokhof:
    20 juni 2021
    Ach arme jij, wat een ellende voor je. Wens je veel sterkte. Er komen vast wel betere dagen, maar ja, je moet er toch doorheen. Denk aan je!

Lieve groet, Willy
  2. Boukje Abbink-Bruining:
    20 juni 2021
    Liefje kan me herinneren dat Elske vertelde over apis melafica en ledum.
    Ach wat sneu die muggen en jeuk!!!
    SRL werkt ook heel goed naast pijn bestrijding tegen jeuk van muggen.
    Lieverd sterkte!!!!
  3. Willemien:
    Hallo Loes ,
    Wat een doffe ellende ! Jeuk is vreselijk ! Je wordt daar helemaal gek van ! Bestaat er niet een hulppost voor calamiteiten ? Een soort van huisartsen post.( EHBO)
    Zij zullen ongetwijfeld wel eerder met deze klachten te maken gehad hebben . Kortom ik hoop dat je snel van deze jeuk afkomt . Dit heeft toch een impact op jouw vakantie . Heel veel sterkte . Straks ziet het er weer beter voor je uit
  4. 20 juni 2021
    Loes toch, die rot muggen hebben jou wel te pakken gehad. Hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je en je weer verder kan met minder jeuk en koude nachten.
  5. Herman:
    21 juni 2021
    Jeuk is het vervelendste van alles. Heb je nog een apotheek gevonden voor een middeltje tegen de jeuk?
    Weer is altijd een onberekenbare factor. Wij hadden het hier op de camping afgelopen week steeds warmer gekregen. Temperaturen boven de 30 en hoge vochtigheid. En dan weet je het wel in Nederland; weersomslag met noodweer. Hebben we hier vrijdag en deels zaterdag gehad. Wij zijn door het oog van de naald gekropen. Er was een soort van valwind die een deel van de camping en omgeving aandeed. Bij ons werd een hoekstok van de luifel opgetild. Zelfs een haring van 50 cm werd bijna uit de grond getrokken. Gelukkig zat de stok met klittenband een het tentdoek en het pootje kwam vast te zitten in een richel. Daardoor bleef de stok nog wel ondersteuning geven en kon de stormbandopnieuw vastgezet worden. In Gelderland en ook andere landsdelen is veel schade. Ik hoop dat het weer bij jou snel opknapt en de jeuk verdwijnt. Veel plezier nog en goede reis.
  6. Marianne van Ravenswaay:
    22 juni 2021
    Wat een tegenvallers, Loes! Sterkte!